onsdag 1 juli 2015

Piller för att kunna jobba?

Alltså igår blev jag lack på riktigt på min läkare. Då jag ett flertal gånger försöker att gå till jobbet och hälsa på. Men får typ ett panikångest liknande attack. Men jag kollar iallafall. Är helt slut efteråt. Men jag testar för jag lovar så fort jag kan kommer jag tillbaka. Sjukskriven är inte så kul vill jag lova. Men nu kom han på det smarta förslaget att jag ska ta Atarax och jobba på dom.



MEN då blev jag irriterad. Han har statistik och mäts på den det fattar jag och ju snabbare jag är tillbaka ju bättre. Men att föreslå Atarax som jag blev helt väck på är ju löjligt. Ge mig vård istället. Min psykolog under utredningen sa ju att jag skulle få stresshantering via stressklinik och en ADHD utredning. Men inget verkar ju hända. Men jag kämpar ju på på egenhand. För nej jag tycker inte det är kul att vara sjuk och inte klara lika mycket som innan.

Men medans jag varit sjuk så hinner man ju analysera sig själv rätt bra. Jag vet varför jag får panikångest liknande attacker när jag kommer till en butik som tillhör operatören jag jobbar för. För när jag sjukskrev mig i januari med tvång av mina vänner så var jag jättesjuk. Det är jag fortfarande men jag har varit nere på botten och vänt jag är på väg tillbaka och jag när jag är redo kommer vara starkare än någonsin. Men då när jag var som sjukast då pressa min butikschef mig ännu hårdare. Jag stod med feber på jobbet hade inte sovit på massa nätter ( 30 min -2 timmar / natt) Vem går hem tidigare? Jo han. Men kommentaren - Öhh jag går hem nu men se nu till att sätta budget. Han kunde sagt - Thess gå hem du är sjuk och jag ta idag och i morgon sen ser vi hur du mår.

Redan förra sommaren kunde man se alla tecken på utbränd. Men vet man inte vad man ska titta efter som chef så är det inte så lätt men i vintras då visste min dåvarande BC att jag inte sov mer än 30 min- 2 timmar / natt. Att jag var stressad och hade humörsvängningar och glömde saker förra sommaren ja det var ju inte så konstigt det har jag väl haft att tag. Eller jag skulle säga jagär en dålig förlorare. Då jag innan bara trodde jag dög till att leverera siffror och vara bäst. Då blev man ju omtyckt och man var någon.

Nu helt ärligt så orkar jag inte bry mig längre. Jag pallar inte med att ha denna jävla stress hela jävla tiden om att vinna allt. Vad jag än gör så ska jag vinna. Klart det är kul att vinna och jag jag får en kick av det men den ångesten som kommer om jag förlorar är ju helt sjuk och DÄR kunde man om man hade som BC vetat om att detta är en symtom stoppat utmattningen. Men skyller ingen för det för i grunden är det jag som ska kunna känna efter. Nej jag såg det inte. Jag stängde av alla känslor i kroppen och körde på som en ångvält. Inget jag rekommenderar utan känn efter.

Så jag vet varför jag inte mår bra när jag kommer till någon av våra butiker men jag försöker och jag vill tillbaka till jobbet. Sen kanske det är så att jag inte kommer klara av detta längre men då är det så. Men hopat på ett möte med huvudkontoret och försäkringskassan och min läkare. Sen får vi se om det leder till något. Kanske kan utbilda dom chefer som finns om detta med att vara utbränd och utmattad. Så slipper fler gå i genom samma skit som jag. Så man kan stoppa det innan det smäller.

Nu ska jag städa lite och sen ut i solen en sväng och njuta lite av den.

Puss på er!

Thess





2 kommentarer:

  1. Hejsan Thess!! De där Atarax har jag också fått av min hudläkare (för mitt eksem) så jag ska slappna av när jag ska sova och inte ligga och klia. Tar dem någongång ibland....jag sover bra på dem så ska du jobba med dem i kroppen blir det nog svårt, jag har både 10 mg och 25 mg. Ibland tar jag ett glas vin :) funkar bra det med :) Hoppas du får en skön sommar / Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Atarax fick du i början utan positiv effekt! Du kanske behöver skaffa ett annat jobb. Vin inte att rekommendera. Inte heller att det saknas eller kommer att saknas 50000 kockar, som de sa på Tv häromdagen. Sjukvården behöver personal.

    SvaraRadera