tisdag 18 augusti 2015

Den nakna sanningen.


Ja då var vi här med bilder igen. Dom säger ju mer än vad ord någonsin kommer kunna göra. Ja här är den, den nakna sanningen till vänster. Det hänger det är dalringt och inte särskilt muskulöst. Bilden längs ner är samma ben med byxor på sig. Och bilden ovanför är dom benen jag stävar efter att få, typ den benformen. Då jag vet att det är typ omöjligt men vafan kan jag inte få vara hon som gör det omöjliga då? Jag har ju gjort något som inte många andra klarat av. Gå ner över 120 kilo i vikt själv utan tv program eller fetma operation. Nej jag fattar väl att jag inte kommer få lika släta och fina ben som hon. Men i ett par snygga Freddy wr.up byxor så kan i alla fall formen vara så? JAG VILL JAG VILL JAG VILL *låter som ett barn* 

Ska börja med min KBT i morgon så dessa punkter är väl det man ska jobba med kan jag tro. nr 3 är jag ju rätt bra på. jobbar hårt på nr 5. Nr 7 är också en sån punkt som jag strävar efter dagligen. Nr 4 har blivit mycket bättre än vad jag var för bara några år sen. Sen nr 8 tycker jag att jag klarar av galant. MEN nr 1,2,6 är betydligt svårare punkter. Men skam den som ger sig. En dag i taget så ska detta också bli lätt som en plätt. 


Ja so sagt bilder. Man kan vinkla dom hur man vill. På övre bilden har jag lyckats få till det så gädd hänget inte syns. Tips!! Håll armen högre upp. Då ser det ut som om tricepsen är hur tajt som helt. ;) 

Det är den inte så ni vet. Men den kommer att bli. Är det inte fejk it till you make it? Hahaha 

Men tror någonstans att man måste komma till sans med sig själv först innan man kan ens försöka komma dit man vill. Den där rackarns balansen. Blir så trött då jag vill så mycket men ja det blir kaos direkt i mitt liv och jag får inte gjort ett skit. Nu har jag hållit i träningen och tänker göra det. Dels för det är nyttigt för både kroppen och själen och sen för jag vill ju fan bli fit. Jag vägrar ge upp den iden. Vägrar det så är det. Jag lever för min träningsvärk och för mina framsteg just nu. 

Men sen är det klart att det vore kul att komma ut i arbetslivet igen. Men jag har fortfarande problem med panikångest när jag närmar mig en av våra butiker och så länge jag känner så, så är det inte riktigt dags än? Men KBT i morgon och se om det kanske kan hjälpa mig att tänka rätt och inte fel. 

Det är väl ALDRIG försent att ordna till det som inte är så rätt i ens liv. Nej samma här kommer inte tänka rätt med en gång. Även om jag skulle kunna tänka mig att vara klar inom ett par timmar så är nog fallet inte så. Tålamod är något jag önska man kunde köpa på burk. Men nej inte då. Kanske ska uppfinna det. ;) 

Nej då men ja det kommer vara massa veckor framöver som jag kommer lära mig mycket om mig själv och under den tiden kommer det komma ett och annat inlägg här men inget som sker varje dag. Utan lite sporadiskt. :) Men ni har mig varje söndag på Matkärleks bloggen. 



Puss och kram på er allihop! 

Thess







12 kommentarer:

  1. Du är ju så djävla grym så det klarar du!! Lite tålamod kan vara bra dock;)

    SvaraRadera
  2. Jag tror stenhårt på dig! Det här fixar du galant. =)

    SvaraRadera
  3. Tror absolut att du kommer att ha nytta av KBT, man får jobba hårt med sig själv. Men det är du ju inte främmande för.
    Klart att du kan bli fit, och helt rätt det är aldrig försent, aldrig. Jag tränar seniorer som aldrig tidigare tränat i hela sitt liv. Bl a bastanta kvinnor 65+ år som knappt tar sig ner på golvet och gör plankan med minsta möjliga belastning första gången, som två terminer senare gör en planka med full belastning. Dessa kvinnor och män får ett sånt lyft i sin vardag i de små tingen som det nu kan fixa utan hjälp. Det är fantastiskt givande att få vara delaktig i.
    Du har ju själv gjort en enastående insats för att förbättra din hälsa och ditt liv. Du har vad som krävs för att ta dig hela vägen i mål, bara du bestämmer dig för vad målet är. För mig var det svåra att reda ut vad jag vill (inte omgivningen) och sätta mål som verkligen betyder något för mig och bara mig. Jag var så ovan vid att ha huvudrollen i mitt eget liv. Kan låta märkligt men jag tror du fattar :-)
    Kram HelenaB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill nog allt och lite till på en och samma gång. :) Men små små mål i taget. :)

      Tack <3

      Radera
  4. Hej!
    Har följt dig en tid!
    Låt din återgång få ta tid. Du är uberbra! Så världsbäst i att ta hand om sig själv som du gjort! Jag är jätteimponerad! Ville bara att du ska veta vilken inspiration du är för oss andra �� Mvh Åsa på lchf också

    SvaraRadera
  5. Saknar dina inlägg! Hoppas du mår bra!

    SvaraRadera
  6. Panikångest är väl en följd av att man försöker göra mer än vad man klarar av.
    Då kan det vara bra att fokusera på anspråkslösare delmål, och hitta nya vägar.
    För mig var 16 - 8 något som gjorde att jag tappade vikt igen.
    För mig var det en stor upptäckt, att fördelarna med att äta färre gånger per dag var så stora. Jag valde att äta 2 gånger inom de 8 timmarna då man skall äta.
    Men efter att tappat 6 kilo, så ville jag för mycket, och resultatet blev det motsatta.
    Så nu satsar jag på att aldrig vara hungrig, och äta mer fet, så att jag inte blir hungrig.
    Det är viktigt att trivas med den väg man väljer, så vägen blir rolig att
    gå, och att man inte har orimliga krav på sig själv, för det leder bara till
    misslyckande.Nej små och uppnåbara delmål i rätt riktning tror jag på.
    Så ta det försiktigt.

    SvaraRadera
  7. Vart har du tagit vägen?

    Mår du bra?
    Snällla bara ett inlägg så vi vet hur det mås.Kramiz

    SvaraRadera
  8. Vars kan man köpa såna där "Fuck sugar" produkter? :-)

    SvaraRadera
  9. when you replace the fluoride with super male vitality and top male vitality bone broth male vitality male clinic super male vitality thyroid super male vitality directions male vitality vitamin shoppe combat orange ultimate male vitality vitality canada ManuelEisen: "I am encountering issues like erectile brokenness. I starting late found a few solutions concerning Vitality RX, this thing has restored my life bound for progress. My sexual slants are back and now my significant other and I value the $ex we used to have when we just got hitched. This has settled various issues in my marriage.
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera