fredag 5 juni 2015

Sötningsmedel?

Ja detta är nu något jag tänkt att sluta med helt. Men det är ju inte så lätt då det finns i vissa saker jag dricker som Bcaa från Mmsports . Vill inte sluta helt med dig för det är inte bara gott att dricka den funkar magiskt bra som isglass. Men om man drar ner till en skopa om dagen. Sen dricker jag ju lite energidryck också så som Nocco och Celsius men dom har jag planerat att sluta med. Men vill verkligen ha bcaa drycken.

Så det får bli så att helt utan sötningsmedel kommer jag inte att vara. Men så får det bli. Har ju slutat med smak i fettkaffet iallafall bara det är ju ett stort steg. Men tror det är nyttigt att av vänja kroppen från sött helt. Även om inte blodsockret stiger så känns det som om hjärnan tror ändå att man äter något sött och vad Tore Persson som är läkare säger så blir det insulinpåslag. För kroppen känner sött och då sätter det i gång. Så ja kriget mot mig själv har börjat. Kanske kan dra ner bcaa till bara någon gång i veckan. Vi får se hur det blir. Men ska försöka iallafall och klara mig utan sötningsmedel. Se om det blir någon skillnad i kroppen.

Har ju insett nu när jag kört Glycine i snart en vecka at den är ju lite söt. Så man kanske kan använda den som sötning i framtiden till fettkaffet om man känner för det. Sen får jag säga att efter en vecka med användande av Glycine så känns det lite skillnad tycker jag. Jag ör ju stressad över det mesta jag så helt stressfri nej klart jag inte är MEN jag tycker jag känner skillnad på natten. Då jag tar detta innan jag ska sova så går det lite enklare att somna så förmodligen hämmar den stressen. Eller så är det placebo. Men skit samma det känns bra. Kan det få hämma kortisolet vid stress så blir jag inte ledsen för det.

Sitter på tåget till mamma och pappa nu och dricker lunch


Fettkaffe så klart.

Var och fixa till mina naglar i går kväll. Då det är fest i morgon för far min som blir 70 år på måndag.  Hon är verkligen riktigt duktig Sosso :) 


Ni och följ henne på Facebook finns även på instagram @nailsbysosso 




Sen vill jag tipsa på en till Facebooksida och är mycket inspirerande Bottentilltoppen Hampus som driver denna sida även på Instagram med samma namn är mycket inspirerande och lärorik. Bottentilltoppen är inte bara viktresor utan allmäna livsförändringar. Så följ han vetja. :) När han gick förbi mig i Stockholm på jobbet fick jag ett snyggt armband av han. :) Bär det med stolthet. 


Så in och följ han och få magiskt mycket inspiration.

Nu ska jag försöka sysselsätta mig vidare på tåget ( SÅ JÄVLA TRÅKIGT) 

Vi hörs imorgon om inget extremt händer underdagen som bara MÅSTE skrivas om! 

Puss och kram på er! 

Thess







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar