måndag 8 juni 2015

Kritik i all ära.

Men ibland så blir man rätt trött. Om du inte vet eller har koll kommentera inte då. Jag har inte tagit illa upp på något vis men känner att detta är en så sjukt onödig kommentar. Vet att du inte läser för du har du inte kommenterat.


Ett anser jag inte att My Aka Lchfingenjören inte har något med mitt blogg inlägg på Matkärlek Men visst vi är nog i samma klass av kämpande personer. Vi var feta och är nu överviktiga. Men som jag hoppas att man inte missat så har denna kämpe med sköldkörtelproblem kämpat sig ner 80 kilo vilket inte ska kunna gå att göra typ eller ja det går men det är fan ingen barnlek. Men i denna kommentar kännes det mer som att lchf fungerar nog inte för alla? Fast vi du det gör det. Hade My inte börjat med lchf så hade hon inte varit där hon är idag. En kämpe mot sockret. En förebild för många som kämpar och kämpar. 

Två.  Om man läst min blogg så vet man att jag har utmattningssyndrom lider av löjligt mycket stress. Dessa saker ihop med antidepressiva skit piller gör att man ökar i vikt. Har hört folk som ökar 40-50 kilo. Ja kan tro att jag max ökat 15 kilo. Men har inte lämnat lchf heller. Så ja visst har jag att upp eller "stått still" Men ta reda på varför innan du lägger en så låg kommentar. Sen om du nu inte har någon övervikt att gå ner fattar jag inte varför du ska gå ner då och varför ens kommentera. Ibland känner man lite som om att vissa mår bra av att trycka ner andra? Det är tragiskt att det ska behöva vara så. Men tyvärr så finns ju avundsjuka överallt i vad man än gör. Men tycker det finns gränser på även detta. Vi har båda sjukdomar som gör det lite svårare och ändå slutar vi inte kämpa. 

Sen att vara normalviktigt och gå ner mer känns inte som ett problem anser jag. Kan köpa att man tränar sig till en viss kroppsform men just gå ner så man är underviktig låter ju inte så hälsosamt? Men inte fan skriver jag massa skit om det mer än att det inte låter hälsosamt. ( fakta ) Ens vikt är ju upp till var och en. Sen tänk om vi är nöjda med våra vikter jag och My är det fel på det? Nu är då inte jag nöjd och kommer aldrig bli. Men jag lär mig leva med det. Jag lär mig varje dag att hantera min stress så jag kan tillslut en dag ha tappat dom 10-15 kilo jag gått upp nu. Jag kämpar varje dag med att gå upp ur sängen och inte ge upp. Jag kämpar ( Om jag inte lever på högfettkost) med sötsug och matmissbruk. 

Men ge upp hoppas jag då aldrig att jag kommer göra även om vissa dagar är värre än andra. Man bara inte orkar längre. Men i mitt huvud så finns där en liten röst som säger ge inte upp du kommer klara detta. Du har kommit så långt. Du kommer klara det sista också. Samtidigt som en säger ge upp ge upp ge upp. Köp chips påsen det spelar ju ingen roll. Det är alltså krig i mitt huvud dagligen. Men "rösten" ge inte upp vinner alltid så klart. Ja visst har jag kompromissat med mig själv. Inte bullar men du kan få lite grädde och bär. Ja ni kan ju förstå hur det är. Men tro mig när jag gått igenom detta skit utmattnings skit och vunnit över stressen så lovar jag att jag kommer vara den starkaste person ni någonsin kommer att träffa. 

Nu ska jag chilla vidare på tåget hem sen blir det solnedgång vid sjön. 

Vi hörs i morgon igen!

Puss och kram på er! 

Thess


Ps om du som skrev kommentaren på Facebook igår läser detta så ta inte illa upp. 



5 kommentarer:

  1. Alltså, jag blir sååå trött. Det finns f*nimej folk till allt! Att, som normalviktig med önskan att bli ännu smalare, ge sig på dig och My som gått ner så enormt mycket är ju inget annat än pinsamt. LCHF funkar, inget snack om det men ibland vill "livet" inte riktigt "vara med" och en högst ofrivillig paus infinner sig.
    SKÄRPNING till dig som skrev inlägget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skrivet Thess!

      Radera
    2. Vill mest bara få oss att förstå att en liten kommentar kan bli så fel. Speciellt när alla inte läser mellan raderna.
      Som sagt jag tar inte åt mig så mycket men vet att många andra gör. <3

      Radera
  2. Man är inte i andras kläder och vet vad de går igenom. Man "tillfrisknar inte" bara för att vågen nåt ett en visst siffra. Livet är ett fortsatt kämpande och kravlande upp ur olika diken. Själv saknar jag balans i ätande när jag gått ner mina kilon. Ångest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, därför kan vissa kommentarer bli så fel.. Även om dom inte var menade fel. <3

      Radera