tisdag 9 juni 2015

Det är dags.

Att suga tag i livet. Att styra upp dagen även om jag helst skulle vilja ligga kvar i sängen hela dagen och inte göra något. Men det funkar inte det heller. Inte solen skiner så fint som den gör idag. Då är det bara att ta sig i kragen och kämpa sig ut. Jag vet ju att varje gång efteråt så känns det ju så sjukt skönt. Men just det att ta sig för att göra det. Den där sköna promenaden ner till vattnet. När man kommer dit och man ser hur allt bara glänser. Alltså det är så skönt och det frisläpps så mycket i min kropp. Endorfiner och stress. Precis det som gör en glad även om det är jobbigt just då i livet så hittar man sina element så lovar jag att det kommer bli lite lättare.

Hitta en bild på Facebook idag som jag gilla så rätt så det finns inte. 


Försöker dagligen att "rycka" upp mig men hur jävla lätt är det. Ta sig i kragen och börja ro åt rätt håll. Detta är inte så lätt alltid. Lite därför allt tar sån tid när jag ska göra saker. Som gå ut och gå. Det kan jag börja planera när jag "går" upp på morgonen redan. Runt 07. Men kommer oftast inte iväg fören efter 15 iallafall. Helt hopplös skulle man kunna säga. Men det går inte vad ska jag göra. Har jag något möte så funkar det men inte just bara gå ner till vattnet där jag ändå vet att jag mår bra och släpper allt. 

Nu har jag varit jätteduktig och ringt till försäkringskassa och frågat om när vi skulle ha mötet hon ringde om för några veckor sen. Samt ringt och försökt bokat tid på vårdcentralen i Bromma. Men där fanns det inga tider fören 9/7 hur jävla sjukt är inte det då? Jag förklara att jag tänkte vara ute i god tid för en gång skull just för eventuella semestrar och sånt så man inte missa sjukskrivnings papperna till Försäkringskassan. Man tydligen så ska man boka tid några månader i förväg i den här staden. Ja men ska fan vara frisk för att orka vara sjuk. Inte undra på att personer som är sjuka faller mellan stolarna och inte får ersättning. Men fick en telefontid den 12.e inte för det är någon nytta med det då jag måste in till han för intyget. Fråga även om någon annan läkare kanske hade någon tid men nej ingen läkare hade någon tid innan den 9/7. Så bor du i Bromma BLI INTE SJUK: 


Nu ska jag bara byta om och sen bär det av ner till vattnet. Palla detta liksom. Öhh nej. 

Puss och kram på er. 
Thess





1 kommentar:

  1. Ett elände med sjuk vård! Dras ner överallt. Är du i vanliga fall en person som sprätter ur sängen tidiga morgnar. Jag tycker man ska göra aktiviteter när man mår bäst. Min bästa tid är 1400-0100. Det är svårt att skriva till din blogg. Räkna glass, soppor och till slut suddiga siffror.

    SvaraRadera