söndag 24 maj 2015

Trött tjej idag.

Har inte sovit något inatt då jag höll en vän vaken hela natten som skulle köra hem efter ha jobbat 36 timmar i sträck och sen köra bil från Stockholm till Blekinge. Han var framme vid 7 ochdå hade jag tvättid så det var ju bara att köra på sen en skönt blogginlägg till Tidningen Matkärlek. ( länk )

Kolla runt lite på nätet förut och hitta en bra deal. Rabattkod på eleven.se via sidan kampanjjakt hur bra är inte det då när man som jag inte har överdrivet med pengar nr man är sjukskriven fast sen om det är samma vara men billigare då ser jag ingen verkligen INGEN mening med att köpa den dyrare.
Fanns ju hur mycket företag som helst på den sidan men dessa två fastna jag för Eleven.se och Royaldesign klart man köper här om man kan spara massa 100 lappar. :) In och kolla vettja det kostar inget. :)

När jag var och tvätta förut så hände något med mitt vänster lår. Typ någon sträckning men hoppas att den är borta i morgon då min första utmaningsdag börjar. Nej jag ska inte överdriva. Men jag orkar inte vänta på att remisser ska falla in jag vill bli frisk och det blir jag inte av att sitta hemma och blogga och hänga nere vid vattnet. Jag är ju i grunden en social person så lite sociala utmaningar. Lite varje dag. Så ska nog detta lösa sig tillslut också. Sen känner jag att steget blir för stort så är det ju bara att backa.

Men det känns just nu som om det är dags att övervinna just denna stressen med människor. Stressen med jobbet ja den får vi ta när det är dags. Men börja med att gå förbi gymmet och sen kanske kolla om någon vill ta en kaffe någonstans inte mitt i city men kanske i Alvik eller Solna. Just bara så man kommer ut. Orkar inte känna att det är jobbigt att gå upp till Vällingby centrum. Så utmaningar sen funkar det inte nej då är det så men då har jag ju försökt iallafall.

Håller på och lagar bacon lindad kyckling i ugn med currysmör och beasås blir det ikväll. Är som sagt inte så hungrig längre så skönt när man kommit in i detta underbara keto livet. Fettkaffe och lite mat på kvällen. Perfekt och framförallt skönt att inte vara hungrig eller sugen hela tiden.



Bara så ni ser så är det en assiett som maten ligger på och inte en talrik. :) 

Fettkaffen från innan idag. 


Men nu blir det att hålla sig vaken några timmar till sen sova med hopp om att det kan bli några timmar i natt. :) 

Puss och kram på er! 

Hörs i morgon! 

Thess










4 kommentarer:

  1. Sov så sött, Thess <3

    SvaraRadera
  2. Fick en rabattkupong från OK på 25% rabatt på ett köp. De har stor livsmedelhall så där kan jag plocka på mig smör, ägg, ost, djupfryst. Och biltillbehör. Så måste man tjäna in bensinen 40 km t o r.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla sätt är bra utom din dåliga ;-)

      Radera