måndag 27 april 2015

Sista psykologmötet idag.

Kändes lite konstigt då man gått hos henne nu ett tag typ den i januari men nu kan inte hon göra så mycket mer. Så hon har nu svarat på remissen som skickades till henne om mig som min läkare ska kolla på på tisdag. Då jag har nästa läkartid. Då hoppas jag att jag får en remiss till stresskliniken och även vuxenpsykiatrin för en adhd utredning som min psykolog absolut tyckte att jag skulle göra då det kan ligga som grund till utmattnings skiten jag har nu och all stress. Så detta var en bra dag kan jag väl tycka och hon ansåg inte att återgå till jobbet än var någon speciellt bra ide. Utan min kropp behöver vila och komma i balans helt innan.

Sen har ingen sagt att jag ska gå tillbaka förtidigt man ibland så känner man sig lite mesig som inte bara "rycker" upp sig och går till jobbet men tro mig hade det varit så lätt hade jag gjort det sen i januari. Men så lätt är det inte. Då man från ingenstans bara inte orkar något bara ligga i sängen och kolla på film är det som gäller. Men sen vissa dagar så orkar man sig ut och till och med ut bland folk och då jädrar då slår man på stort och sen ligger man där. Orkar sig inte ur sängen när man väl kommit hem och man bara skulle vila lite. Man kom inte upp igen.

Men när jag ändå var ute och påklädd så tvinga jag mig till massa saker så jag lovar jag är heeeeeelt slut. Men jag klara dom. In till MMSPORTS och köpte mct olja till moccafettlatten på morgoen och eftermiddagen. Sen till Lindhagen och hälsa på en vän som visst gjort sig illa i knät och hela benet var svullet. Såg inte bra ut alls men en snabbis där och sen möta upp My och vi tog oss till Hornsbergs strand vilket är väldigt fint ställe att bara njuta av livet och vattnet mitt i stan kan man säga.




Fint fint och just nu väldigt lugnt vilket är skönt. Sen var vi in på Fitnesslifestyle butiken och köpte ett par nya Freddy byxor för nu har jag inte köpt nya på snart 4 månader och dom började gå lite sönder. Skönt med nya iallafall. Sen till Ica Maxi för att handla lite :) 

tre kilo osaltat smör och 3 kilo saltat sen fyra gånger 400g icas beasås och några chilibea och kött och kött och ost ja mest fett. Det är lika kul varje gång man ska betala för man får lite blickar. Hur mycket smör kan man äta? Jag kan nog äta lite till :) Bara tanken av en köttbit (nöt) stekt rare/medium med en stor klick kryddsmör och en klick beasås är ju helt magiskt gott. Helt underbart det är så man dräglar lite. Men nu är jag sjukt mätt då jag tryckte i mig smörstekt sparris och chilibea och en egengjord burgare nyss så just nu hade jag tackat nej till köttbiten men i morgon då blir det nog lite kött. :) 

Har verkligen insett hur bra det är att äta fett och just detta att jag inte känt något direkt sötsug den senaste månaden som jag brukar och nästan dör lite när dom bakar bullar på pressbyrån. Det har knappt märkts av. För är man mätt är man inte sugen på något. Äter man tillräckligt med fett så håller man sig ju mätt och man blir då inte hungrig och framförallt inte sugen på allt högt och lågt. 

MER FETT ÅT FOLKET 


Köpte en slush maskin idag men då hade jag missat att man var tvungen att ha massa is för att den ska funka. Så jag måste gå och handla igen is på City Gross då jag inte orkar vänta på att isen ska bli is. Det är ju tills i morgon inte en chans. Men ska köpa ispåsar så man kan ha is hemma hela tiden. Detta kommer bli så gott så det finns ju inte. Bcaa sura colanappar från MMSPORTS som slush. Men guuuuud så gott. 

Maskinen finns på Claes Ohlson för 199 pix. Nu behövs bara massa is inte lite heller rätt mycket. Därför orka jag inte vänta plus att vi inte har några ispåsar. Så får köpa det också. Har ingen lust alls att gå utanför dörren men vad ska man göra. Vänta tills i morgon? Ja det är ju en ide. Får se hur det går för som sagt min kropp skriker VILA och min hjärna skriker massa annat. Kaos som vanligt i huvudet. Har sovit jättedåligt dom senaste nätterna eller ja det har jag ju i och för sig gjort det senaste halvåret men jag har lyckats få några timmar ihop per natt man nu dom senaste nätterna så har jag vaknat hela tiden och sovit löjligt oroligt. Men den finns säkert förklaringar för det också. Så kanske sova tidigt istället och upp tidigt och fixa is då. 

Man ska ju lyssna på den där kroppen. Åhh det gör mig fan galen att inte ha kontrollen över mig själv längre. Att jag inte kan planera att jag inte har det minsta att säga till om även om jag kämpar som aldrig förr med att vinna över min egen kropp. Vill bara må bra. Vill orka. Vill vara med och finns på plats där det händer. Gick förbi en av våra butiker idag som jag aldrig jobbat i en dirke kommer stressen ångesten och sen nu så vet jag ju att jag kanske orkar göra något när jag kommer hem typ kolla på tv. Men typ gå ut och gå är inte något som jag orkar. Det tar så jävla hårt på krafterna att ens bara vara efter en sådan stund även om den bara är i några minuter så är man helt slut efteråt. 

Så nej det blir nog inte ens affären ikväll men den är öppen en stund till typ en och en halv timma till så man vet ju inte kanske får ett infall tillslut. :) 

Så nu ska jag iallafall vila lite och hoppas på energi ikväll annars blir det i morgon. 

Puss och kram på er! 
 Jo jag tog lite kort idag på mig så jag har att jämföra med sen när jag förhoppningsvis går ner dom jävla kilona som jag gått upp 








Jag började här ( se nedan) 








4 kommentarer:

  1. Tycker nu är riktigt fin som du är nu. Även om du vill gå ner mer så tycker jag du ser ut att vara alldeles lagom nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla <3 ja fast dom kilona dom antidepressiva öka ska bort. Sen lite muskler på det sen är jag nöjd ;-)
      Thess

      Radera
  2. Håller med föregående talare... Du är ju skitsnygg nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla <3 bara ner som kilona dom antidepressiva gav mig sen lite muskler på det och jag kommer bara klar.
      Thess

      Radera