söndag 26 april 2015

Ibland ska man tänka sig lite för innan man öppnar munnen.

Eller iallafall tänka igenom vad och hur man säger det man ska säga. Jag vet att jag gått upp i vikt, är det något en människa som har problem med vikten vet så är det just det.  Alltså inget man behöver bli påmind om då man redan är stressad över detta så in i bomben så ni anar inte att jag från ingenstans vaknar i morgon och är smällfet lika fet som innan jag började. Detta är min största och värsta mardröm. Att sen få det i ansiktet -Men nu har du allt gått upp i vikt? Men du har ju verkligen gått upp? Tänk om det kanske är så att mina antidepressiva gör att jag ökar i vikt och vätska i kroppen. Tänk om jag har pms problem? Tänk om min stress tagit över mig och bara ökar mitt insulinpåslag som aldrig förr? DU vet inte vad som hänt med mig uppenbarligen och har ingen koll på att jag tränar eller att jag är SJUK för just STRESS.

Att hela min kropp är så sönder stressad så jag bli mer eller mindre speedad bara jag kommer i närheten av folk. Nej det vet inte DU. Har Du då rätt att säga till mig att jag gått upp i vikt? JA det har jag absolut det har jag jag kanske har gått upp 10 kilo sen medans jag träna som mest så ändra min kropp sig. Det kom muskler och mina ben vart stabbigare och ja jag gick ju upp i vikt då med Men om man träna styrka och men ska få den muskulös kropp så kan man inte kolla på vågen längre för den är så jävla fel då.För man ökar i vikt när man tränar du gör sönder muskelfibrerna och direkt kommer det blod och vätska och börjar reparera. Man ser större ut än man är. Kolla en kille eller tjej som nyss gjort biceps övningar. Eller rygg eller ben hur deras muskler ser ut.

Jag hade sån panik och stress över detta i december över att jag svällde upp liksom men det fanns ju inget man kunde göra åt den saken. Sen i januari så kom ju min sjukskrivning och efter jag började ta dessa jävla antidepressiva så börja jag känna mig ännu mer svullen. Men det värsta var att jag inte kunde träna längre. Det blev ju ännu mer stress. Hur var det nu igen just det stress ger insulinpåslag aha just det ja, jag har gått upp i vikt. Men tro mig jag vet det DU behöver inte påminna mig. Har gått och funderat på om jag skulle skita i detta inlägg idag men sen kände jag att NEJ tänker jag så fan heller.

Jag hoppas att DU läser detta och att DU fattar att man inte ska säga så. Det spelar ingen roll hur ärlig och sånt man är. En människa som varit fet och går upp i vikt VET m det! Sen ja klart det känns när någon säger så. Det är ju inte så kul att föra att man gått upp i vikt igen och då i min hjärna som går i 120 km/ timman jämt drar på med mer tankar om hur fan jag ska bli väck dessa kilo och kommer jag våga visa mig ute nu eftersom jag gått upp så mycket i vikt? Detta spinner vidare och stannar oftast inte utan on it goes TACK får jag säga för att min stress nivå öka från maxad till SUPER MAXAD!

Du som sa detta läser nog inte detta tyvärr man jag vill att man ska veta hur det känns när någon säger till en att -Nu har du gått upp i vikt?  Det gör så ont i själen så det går inte att beskriva. Man skäms för man inte lyckats hålla vikten som så många andra gjort ( Dom har inte varit sjuka eller lever under ständig stress vad jag märkt). Men vill helst bara springa därifrån för att slippa höra mer om att jag gått upp i vikt och sen vill man även slå personen i fråga. För att den ska få lika ont som jag fick. Klart som fan att det gjorde ont vem ska jag ljuga för. Det gör alltid ont när någon säger att man inte passar in i samhällets jävla norm. Att man är för fet eller för liten eller för blond eller för tränad. Om du nu tycker så håll det till dina tankar DU behöver inte säga dom. 

Ingen vill väl sticka ut för sitt utseende? Man vill ju vara som alla andra och komma i medium kläderna på Gina, Det gör inte jag och kommer ALDRIG att göra dom kommer man få gå in och fila bort på mina ben i min kropp. Jag är för bred och har för kraftig benstomme. Så nej smal smal kommer jag ALDRIG att bli. Det vill jag nog inte bli heller. Jag vill bli normalt vältränad. Det är vad jag vill bli. Men jag vill inte stå i någon form av försvarsläge för att jag gått upp i vikt. Jag orkar fan inte det jag har nog med mig själv just nu och försöka bli frisk. Inte försvara min vikt uppgång.

Tänk på det nästa gång du ska säga något till någon som inte är så possessivt som Men vad smal du är eller du har nog gått upp lite i vikt eller tränar du inte lite för mycket? Dessa saker kan skada mer än som någonsin gjort nytta. Du vet inte hur den du säger det till mår. Tar personen i fråga upp det och säger. Shit alltså jag har typ gått upp 10 kilo på grund av. Visst om man nu måste så kan man ju kanske lägga in en kommentar där som till exempel men det gör inget du är fin ändå. Eller det syns knappt. För TRO MIG MAN VET!! MAN VET ATT DET SYNS OCKSÅ!

Hoppas jag kan få någon att tänka sig för innan man öppnar munnen i onödan och sårar någon mer än det hjälper och i många fall så när man är ledsen eller känner sig arg så äter man. Speciellt om man har problem med sin vikt. Då äter man och söker sin tröst där. Som tur är för mig så lever jag mer eller mindre på fett just nu och är mest mätt hela tiden och inte sugen på massa skit. Men om detta vore för typ 3 månader sen så hade jag minsann köpt allt gott "lchf" vänligt som går att köpa och tryckt i mig just för man åter med sina känslor.


Detta var igår innan jag åkte in till stan. Ja klart man hittar en "pose" som man ser "mindre" ut i men jag hoppas lite att tröjan gör att jag ser lite större ut än vad jag är. Men jag vill ha vältränade ben och överkropp. Det är väl fan inget fel med det? 

Detta gjorde betydligt mycket ondare än jag trodde. Men det som inte dödar det härdar. Så är det tydligen. 

Nu ska jag försöka vila och kanske sova lite också sista "passet" hos psykologen i morgon och försöka få läkartid ( vilket som skulle varit gjort för en vecka sen. Gå inge vidare med mina planer alltid. Men det löser sig säkert. :) 

Natti natt och sov sött! 

Puss och kram Thess




7 kommentarer:

  1. Hei :)
    Jeg har lest litt i bloggen din og jeg syns du er råtøff!
    En veldig stor inspirasjon og motivator - det er du i alle fall.
    Ikke la noen tråkke deg ned, jeg tror du selv vet hva du greier - og helt tydelig får til. Lykke til videre på ferden :)

    SvaraRadera
  2. WHAT?! Att kommentera nåt sånt är väl det elakaste och dummaste man kan göra!! Fy vad elakt! :( Jag har nyss hittat dig och din blogg och du är nu med på min "prenumerationslista" på Bloglovin! Du är inspiration! Lätt att säga, men skit i människan som var så blåst att den kommenterade en sån sak som att du gått upp i vikt! Du är så sjukt duktig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul! Tack snälla du!! <3

      Thess

      Radera
  3. Du har helt rätt i det du skriver. Vi VET att vi har gått upp i vikt och vi gillar det inte direkt..... Att nån är så "snäll" och påtalar det, med ord eller blickar, känns som att nån vrider om en kniv i hjärtat. VI VET, vi skäms och vi hatar det.
    Btw du är grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst vet vi! <3 tack snälla!! Thess

      Radera
  4. Love You vilken kvinna du är och vilken inspiration jag fick av din blogg !!

    SvaraRadera