tisdag 28 april 2015

Så här var min dag.

Började som vanligt runt 04-05  då åker dom blå upp och sen försöker jag somna om fram till 07.30 och ja man kanske lyckas några minuter lite här och där men då brukar jag gå upp och idag var det lite disk så medans kaffet bryggdes så diska jag upp disken. Sen vart det en moccafettlatte till frukost. Sen börjar dags planeringen som idag bestod av att köpa is som jag inte köpte igår för jag orka inte. Så jag kan få den här slushen någon gång.

Problemet med mig just nu är att jag bestämmer något jag ska göra och sen kommer massa saker i mellan som kanske är lite roligare och impulsiv som jag är så går dom före. Även om jag som idag planera att gå när affären öppna så kom jag inte iväg fören efter 14. Tills dess så minns jag en sak jag gjorde och det var eget smör. Men annars så kan jag sitta och mest kolla in i väggen och fundera över typ 1000 grejer samtidigt och inte en enda bra lösning kommer jag fram till.

Men smör har jag nu gjort och nu undrar jag för er som vispat grädde för länge så det blir smör? Lite som OOPS NU VART DET SMÖR? Hur kan man inte märka? För det tog ju en bra stund innan det ens börja likna smör, vad gör man den tiden? Pratar i telefon? För den som inte ser den sklnaden är ju mer tankspridd än mig. Det är inte så illa det vill jag lova. ;)




Det vattniga är då kolhydraterna som man häller av. Enkelt och gott ska sen testa med olika smaker. I framtiden så enkelt och vill man så är det ju bara att köpa på sig "gamla" grädde och vispa till smör och sen smaksätta och frysa in :) 

Sen efter många om och men så vart det att ta sig i väg till affären för att handla is och ispåsar och ägg. Det vart betydligt mycket mer saker så klart. Kommer skylla allt på My då hon får mig att shoppa sönder. 





Väl hemma igen så är vi galet taggade inför det här med slush. Men tror ni det funkar? Klart det inte gör. Så köp inte den maskinen på Claes Ohlson då dom inte funkar så bra läste deras recessioner idag inte innan man köper vilket jag borde gjort. Den funkar inte det var en av 5 som lyckats lite och det var inge vidare en skrev KÖP DEN INTE! Så imorgon lämnas den tillbaka. För köpa en ny långre fram som koster lite mer som kanske funkar bättre. 










Helt slut och skoskav från helvetet på båda hälarna gjorde saken ännu jobbigare men som vanligt så vägrar min hjärna fatta att visst ner till sjön kan u gå men hem är u tortyr för hälarna. Ja jag har på såna där skoskavsplåster. Men tro mig detta gör ont men skam den som ger sig eller hur var det nu. Men det är så mysigt nere vid vattnet och solnedgång med lite moccafettlatte så gick det detta också men ont har jag och ont gjorde det.  Det vart 6 km fram och tillbaka till sjön men då tog jag inte den långa omvägen utan korta genvägen. 

Nu ska jag lite lätt börja landa i sängen med en film och försöka sova lite och hoppas på en kreativ dag även i morgon. 

Jo en kul grej som ni alla borde kolla upp. Om ni anger kampanjekod  THESS2 hos tidningen MAT KÄRLEK ( speciallänk ) Kommer ni kunna köpa från nu och hela maj ut tidningen matkärlek prenumeration 3 st 99:- och 8 st 249 :- Helt fantastiskt ju. Sen kommer ju även jag börja skriva hos dom från och med 10 maj så ja det är ju inte mycket att tveka på. :) 

Ni och köp nu vet ja! 

Nu ska jag chilla vidare under täcket och försöka att inte frysa sönder. Kallt ute på kvällen. 

Puss och kram på er! 

Hörs i morgon! 

Thess. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar