söndag 5 april 2015

Nu blir det en ny test!

Nu ska jag testa att inte äta kyckling på ett bra tag då det kan vara så att jag får i mig för mycket protein via kyckling som innehåller löjligt mycket protein och vilket då kan bli socker och höja blodsockret och då insulinpåslag och ja då går man inte ner i vikt. Så nu blir det "beach 2015 dieten" Alltså en skön ägg och fett fasta. Ägg och fettkaffe till frukost och sen äter man ju inte fören man är hungrig igen vilket är på kvällen igen och då igen ägg i någon form med fett. Detta pågår i 5 dagar sen 5 dagar superstrikt kolhydrats fri kost och sen 5 dagar ägg och fett fasta. Sen är man i maxad ketos och då fortsätter man med strikt låg kolhydrats kost och ja man kan hänga på stranden i år då kanske. :)

Men eftersom jag älskar kyckling i alla former så vart det ju naturligtvis kyckling fajitas ikväll utan bröd då. Med den rena kryddblandningen som även finns som taco krydda utan massa konstiga tillsats ämnen i som till exempel Santa Marias tacokrydda som första ingrediens är druvsocker?



I denna blandning r det bara kryddorna och just denna var jättegod. Toppbetyg om ni frågar mig. 


Riktigt gott vart detta ska testa med strimlat kött och se om det funkar med det också. 

Men nu är äggfastan startad ska bli skönt då förra gången jag körde så kände jag den där ketos energin som är helt obeskrivligt och underbar. Att det verkligen var på topp. Även om jag är trött i sig nu då sömn och sånt inte är bäst så kände jag en annan slags energi. Just ketos energi är bland det bästa som finns. Det går inte att beskriva om man inte varit där själv. Men något jag rekommenderar alla att testa och varför inte bara köra en månad låg kolhydrats kost och testa denne underbara energikälla fett som gör oss både mätta och energifyllda till max. 

Ja ja nog om mig och mitt tjat om mat. Men nu ska jag kolla Arne Dahl och sen försöka sova lite. Sen blir det promenad i kanske sol i morgon annars blir det promenad ändå i morgon. Palla inte idag så jag gick och sola och handla ägg och lite grönsaker till kvällens middag. 

Så nu då Puss och kram på er!

Thess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar