lördag 18 april 2015

Mys vid vattnet.










Sen hem och nu är det chilla resten av kvällen. Helt slut i kroppen utan att ha gjort något fattar inte varför men det sägs att det är en del av den där utmattningssyndromet. Kroppen vill vila men inte min hjärna och där skiter det sig lite. Även uttalande från hon psykologen att min vilja r starkare än min kropp och jag måste öva på balans. Men jag är expert på att ta i lite extra och även om jag inte orkar egentligen så gör jag klart träningspasset. Även om jag är så trött så jag inte orkar så kör jag klart. Där går min vilja in och min kropp följer med. Den har ingen talan . 

Men som sagt jag övar och övar. Nu har jag ju kommit så långt att när jag blir trött så stannar jag och vilar lite och ökar inte tempot som jag gjorde innan. Utan försöker verkligen lyssna på den där kroppen. Vilket r bland det svåraste jag gjort. För det är lite dom den gode och den onde sitter på mina axlar och dom skriker olika saker. Typ lyssna på din kropp och den andre hörru din mes klara du inte mer??  Då kommer vinnarskallen och JO klar jag klara mer. Men lovar att då kommer dessa dagar då man helst bara vill ligga i sängen och inte göra något för man orkar inte. 

Jävla hjärna på det sättet. Som vägrar förlora och en kropp som inte orkar. Sjukt att det kan vara så när man "krashar" som det så fint heter. Skit utmattningssyndrom men allt har ju något gott med sig sägs det och ja jag får säga att jag lär mig så mycket om mig själv varje dag om min prestationsångest mina mål mitt element i livet. Att kunna sitta ner utan att inte känna hets över att hinna med allt och lite till. Det är bara vid vattnet jag kan göra det. Därför hänger jag mycket där för att få den energin den ger mig det lugn det ger mig. Men när jag är hemma så är hjärnan igång igen och man vill allt på en och samma gång och då skiter det sig. 

Svårt att förklara men jag tror jag lyckas. Nu som sagt blir det kvällsmys med tv och sen film. Söndag i morgon städa lite och ner till vattnet om vädret tillåter. 

Puss och kram på er! 

Thess







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar