lördag 14 mars 2015

Ute i solen idag med.

Det är jobbigt att gå ut att just gå ut och sen även möta människor. Men jaha så folk är utomhus på lördagar på eftermiddagen jo det var dom. Hur många som hest. Men då fick jag ju utmana mig själv som jag ska göra vilket är bra. Så jag har gjort en utmaning idag och det känns skönt just nu men då var det jobbigt. Men man är helt slut efter en sån grej så en utmaning om dagen få räcka.



















Hitta ett vårtecken också. 

 Tänkte gå in till stan i morgon igen hälsa på min Murat och sen åka hem det tycker jag är okej det är ju cirka 1,6 mil dit så då får man åka hem. 

Har hittat en app som gör det lite meningsfullt att gå en himla massa. Icas hälso app. Hur bra som helst ju. Allt du går som är kopplat till runkeeper får du % rabatt på utvalda varor. :) Hur smart är inte det då. Klart jag ska ha rabatt. Klart jag ska vinna. Inga konstigheter där liksom. 

Om 10 dagar är det ett år sen jag operera bort massa hud närmare 2,4 kilo hur som försvann. Det var verkligen en vinst och en galen upplevelse som jag nog inte än riktigt fattat. Men det kommer nog det också just detta att man har en "platt" mage inget häng som hänger och är mest i vägen. Nu är den ju platt och fin och ärren är jättefina dom syns knappt. SÅ det är också skönt men känseln har inte kommit tillbaka när man tar på ärren så känns det som om man tar på en fot som somnat. Så det är ju lite synd men det tar väl lite längre tid kanske. Vi får väl se om något år eller så. 



Men ibland så kan man känna sig svullen fortfarande men jag tror det kommer vara så ett tag till en ganska stort ingrepp då det är som ett ankare själv ärret men ny navel så en dm ovanför naveln och från sida till sida nere vid magen. Så nu eftersom jag inte kan träna som jag vill så är det förbränning delux som gäller. Bara förbränna så mycket det går. Lite deff kan man säga deffar innan man ens hunnit få muskler. Men vafan något måste man ju göra. Så min plan är ju som följer. 

Köra en promenad varje dag visst kommer jag inte upp ur sängen så är det så men jag ska försöka iallafall och promenaden ska vara på minst 7 km det är det absolut minsta. Sen super strikt lchf så mer eller mindre bara fett och protein och några ägg fastor innan sommaren hinner man ju med så kan jag inte träna och bygga muskler så få jag ju tappa lite i vikt inför sommaren. Nej har ingen våg och kommer inte skaffa någon heller. Men bilder få visa sitt. 

Sen får man väl se om det ger något eller inte. Det märker vi tids nog. Men känns som om att det borde gå vägen och önska att man lyckats tappa 5-10 kilo innan Summerburst. Det kommer nog bli en jobbig grej i år Summerburst för där är det ju massa folk. Hur många som helst. Men även folk jag känner så det är ju skönt så man kan ha lite trygghet där också. Om jag är tillbaka på jobbet då vilket jag hoppas så har jag semester du iallafall. Och Bråvalla festivalen Ska bli hur kul som helst. 

Nu ska jag kolla visa på film så nu är det god natt och sov så gott på er! 

Puss och kram! 

Thess







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar