onsdag 18 mars 2015

Kvällen igen.

Alltså det går fort dagarna eller så är det jag som är seg och kollar mycket film samt går ut och går. Det är typ så mina dagar ser ut. Vaknar tar en kaffe chillar till en film som oftast blir två och sen skulle jag helst bara ligga kvar och kolla några till men min vilja är starkare än mig så då blir det utmaning och gå ut och gå. Gå i sig är ju inte så jobbigt mest detta med att möta folk. Det är jobbigt. Så länge man inte behöver mäta folk så är allt lugnt men så fort det kommer någon så är det jobbigt men som sagt jag utmanar mig själv varje dag.

Idag tog jag en liten ny runda.

11.34 kilometer Väldigt mycket backar den här gången man så sjukt fint. 





Tvångstankar sitter i sen man var liten. Inte gå på A brunnar eller andra brunnar men K brunnar dom ska man gå på. 





Här skulle jag nog kunna bo. Så nära till vattnet så man behöver knappt mer än öppna dörren och man är framme. :) 



Eller här också skulle jag kunna bo så löjligt fint och egen brygga. :) 

















Sen testa jag att gunga idag när jag gick förbi en gung ställning. Eftersom dom senaste typ 35 åren så har jag inte fått plats kan man väl säga men visst att det inte var super skönt man det gick och lite till viktminskning vid låren så ska det inte vara några problem alls att gunga. :) Kul lite hissnande men kul. 


Hitta massa blommor på vägen också så nu har väl våren börjat sig komma lite. 

fick även ära att vara med som ett bra exempel idag i en krönika som My aka LCHF ingenjören skriver åt Matkärlek som snart kommer finnas i en butik nära dig att köpa och även på nätet såklart. 

Men där skriver hon en väldigt bra artikel får jag säga. Det handlar om vad som hänt med lchf och varför många inte går ner i vikt. Det bakas för mycket och man över äter det goda vilket är lätt hänt inget konstigt med det. Jag vet precis hur där är. Jag har inget stopp fören det är slut. Sen om det är lchfbullar eller vad det än är som är sött och gott så finns det inget stopp fören det är slut. 

Så därför så om och när jag fuskar så försöker jag inte gör två tre dubbel sats av det jag lagar om det är bullar eller glass utan bara så det kan ta slut rätt snart för då är det klart. Då blir det inte något mer fören nästa gång crawingsarna tar över min hjärna. Så är det att vara en mat och socker missbrukare. Innan jag börja äta lchf så kunde jag ju äta hur mycket som helst allt jag köpte i affären som det såg ut som om jag skulle få hem vänner på fika. 

Det skulle jag inte jag åt allt själv. Chips bullar munkar paj vaniljsås glass pasta någon sås till det. Men så fort jag var ute med vänner och åt eller dom kom hem så åt jag ju helst inte eller väldigt lite då folk i allmänhet ALDRIG skulle få chansen att tänka borde inte den där tjockisen äta lite sallad istället, ja det kanske jag borde gjort. Men jag vet inte hur många gånger jag börjat banta varje måndag och man äter kcal snålt och fett snålt. Det håller tills man är ledig nästa gång och då kommer man hem med samma stora kasse med allt gott man kan tänka sig gånger två. 

Men när jag börja med lchf så var det nog just detta att få vara mätt som var lite konstigt att man fick äta det goda feta såsen och köttbiten. Inte snåla på fettet och med detta så vart jag ju inte ens sugen på sötsaker längre. Jag var ju mätt. Sen att fett mättar så mycket mer än kolhydrater ja det var ju ett plus men just att det ger tre gånger så mycket energi det gör ju saken bara ännu bättre. Visst är det en omställningsperiod för kroppen och börja använda fettet istället för kolhydraterna och under denna omställning är det många som ger upp. För det blir lite av en avtändning skulle jag tippa på. Socker generellt är ju en drog i sig. 

Men klara man dom första veckorna så klara man allt. För sen kommer ketosen. Den känslan som man får. Att vakna pigg och ha den där extra energin som man får av fettdrift. Obeskrivlig men har man upplevt den så vet man. I love ketos inget är då omöjligt. Men som sagt man var ju inte sugen på något när man är mätt och jag har då levt och kommer fortsätta leva efter att jag äter när jag är hungrig och tills jag är mätt. Mycket fett och lite protein ibland även lite grönsaker som broccoli och blomkål. Men mest fett och protein. Sen vissa dagar äter man kanske 3-4 gånger och vissa bara en. Men det viktiga är att äta när man är hungrig inte små sugen utan hungrig och tills man är mätt. Inte proppmätt. Det har ju faktiskt 20 minuter för hjärnan att fatta att man är mätt också. 

Men ni kan ju gå inte och läsa med på min hemsida som börjar ta form.

Men sist och inte minst så vill jag påminna om att dom största bovarna i viktminskning är nog inte maten utan VÅGEN och STRESSEN äver att den går ner så den så och jag inget. Men hur stressad är du inte varje dag när du går upp på vågen. Jag kunde ju knappt vänta tills jag fick kliva upp på vågen just för att jag ville se om jag tappat något kilo under natten. Sen 4 gånger till under dagen mest för ja man vet ju inte om man tappat lite till kanske. Eller nej just det man hade ju ökat även då. Min kropp var ( ÄR) så stressad just när det kommer till vikt så det är sjukt. Men jag fick order av min Personligen tränare Christain att göra sänder vågen just för att släppa den stressen för då kunde jag ju inte väga mig. Nu vågar jag inte ens för jag vill inte veta den ångest det skulle bli om vågen visar något jag inte vill. Även om jag hunnit bygga lite man ja jag vågar inte. 

Men stress finns det och bara tanken på vågen gör mig ännu mer stressad och det hjälper då inte viktminskningen det vet man ju. Men ändå så är den där stressen över det mesta. 

Men nu när jag är sjuk och jag har tid att fundera mycket så vet jag ju att en dag i taget är ett bra motto för mig ibland är det en timma i taget just för att inte bli överstressad och ångest på det. Men visst har även jag dagar där som det då inte funkar som jag vill. Men ja min vilja är starkare än mig själv och många viljor ihop. Det kan nog som flesta som känner mig intyga på. Men när stressen tar över så faller jag idag som en fura. Men viljan är där och tvingar mig upp just för att utmana mig. 



Men nu mina vänner och följare så ska jag kolla på film och försöka sova lite sen blir det promenad i morgon igen. Sen om allt går som planerat så ska jag och en polare på naturhistoriska museet i morgon eftermiddag. Men som sagt vi märker vad som händer och ja det kommer bli en utmaning.

Puss och kram på er! 

Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar