måndag 23 mars 2015

Kommer starta ett nytt samarbete.

Jag har fått äran att blogga för Matkärlek ska blogga där en gång i veckan om viktnedgång i huvudet. Att man ofta inte hinner med där utan gå ner i vikt det kan alla göra men hjärna ska fatta också. Sen spelar det inte någon roll om du går ner 10 eller 130 kilo hjärnan måste få hänga med också.

Nu när jag har detta underbara ( IRONI) utmattningssyndromet så tar allt så mycket längre tid. För ibland så kommer jag inte upp ur sängen utan det blir en dag med film och sen kanske jag kommer upp men ja thats it. Kanske orkar duscha och sen var det inte mer man klara av. Men vissa dagar så har man lite mer energi och man känner sig lite kaxig och tänkte nej nu jävlar ska jag minsann göra något och för mig det senaste så har det räckt med en promenad. Sen är jag helt slut eftersom hjärnan går på högvarv och jag har kommit ut. För att gå ut är inte så himla lätt som det en gång var.

Kan säga detta att denna tjejen som skrivit detta har så rätt. Länk Jag känner såhär att det man som vän och familj behöver göra är inte massa råd eller frågor om när är du tillbaka på jobbet? för man vet inte jag har inte en aning om hur lång tid detta kommer ta men jag ska väl först verkligen erkänna för mig själv att jag faktiskt är sjuk och det på riktigt. Jag trodde ju att jag skulle vara klart efter en veckas sjukskrivning men nu har det snart gått tre månader och jag känner mig om det går inte i närheten av redo för att jobba. Men tro mig jag kommer vara tillbaka så snart jag kan på jobbet igen och jag kommer inte vara sjuk en dag för mycket.

Jag är en arbetsmyra och har alltid varit vill ju göra rätt för sig. Men nu går det inte och man känner sig faktiskt dum när man inte klarar av att ens komma ur sägen. Att man kollar på film en hel dag just för att slippa tänka så mycket på allt som jag borde göra och det leder till mer ångest och ja cirkeln är igång. Men som vän och familj så är det finnas som är bra nog. jag vet att man inte alltid vet vad man ska säga eller så. Men var bara där ibland kan det vara rätt skönt att inte prata om hur jag mår och inte mår.

Ibland kan det vara skönt att bara höra skvaller och lite annat skit just för att släppa min vardag. Slippa tänka lite. Jag smittas ju inte men jag kanske inte alltid pallar saker. Men jag försöker tror mig jag försöker. Jag kämpar varje dag med att ta mig till att göra saker. Att göra något att inte bara ligga här. Men ibland så blir det inte mer än så. Nej jag sover inte speciellt bra fortfarande och imorgon bär det av till psykologen så i natt vet man ju att det inte kommer sovas jätte mycket men ja lite kanske iallafall för har haft två nätter nu med bara någon timmas sömn. Men kan då sovit någon timma på dagen men för lite sömn har det varit. Så i morgon kommer jag tvär däcka när jag kommer hem tror jag.

Har tvingat med mig min roomie till stan i morgon. Lite skönare om man är två. Då kan jag ju koppla bort min hjärna lite och fokusera på den jag hänger med. :)

Vi ska in och köpa pasta på MMSPORTS förhoppningsvis träffa på en vän som jobbar där. :)

Ska även göra läxan tills i morgon hos psykologen. Skriva ner min tankar vid speciella situationer. Jag vet ju hur det funkar så det är bara att sätta igång.

Men nu ska jag fixa med läxan och sen blir det lite mer film.

Puss och kram på er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar