onsdag 25 mars 2015

Däckade igår kväll.

Då är man trött när man bara däckar. Men efter några timma sömn så vaknar man och sen små sover man till och från resten av natten. Gav upp vid 5 då vart det film. :) Men jag fick sova 4-5 timmar iallafall och det är mer än dom senaste 3 nätterna. :)

Igår var det även ett år sen jag operera bort överskottet av hur hade hade på magen.


och så här ser ärren ut idag. 



Nej precis det syns knappt. Helt galet att man kan göra det så bra. Det som inte är tillbaka är känseln men det kommer väl. Det känns som om man tar på sin fot som sover. Så känns det på magen. Men vafan man kan ju inte få allt. :) 

Fick en bild skickad till mig igår av en som också var med på lchf eventet i Säffle i somras. 


Det har hänt lite sen dess. Jag som gnäller över att jag tror att jag gått upp i vikt. Vilket jag säkert har men träningen ger resultat. Vilket är sjukt kul och jag har blivit mindre sen i somras. Vikten ja det orkar jag inte bry mig om. Men kroppsformen har blivit mindre. Detta är coolt tycker jag och det är precis detta min Personlige tränare Christian tjatar om hela tiden kolla spegeln. 

Skit i vågen kolla spegeln. För det är där du ska se skillnad. Vågen vet jag inte varför man har egentligen. För tänk alla bodybuildare dom lider ju av kraftig fetma enligt bmi? Fast dom inte har mer än kanske 6 % fett på kroppen? Så nu är det okej att skita i vågen. För min kroppsform är det som är viktigt för mig. 

Fick även av Allt om lchf på instagram igår en fin utmärkelse. Tack snälla för det. 



Blir så glad när man ser att andra ser och blir inspirerade över det man gör. Det är inte lätt alltid att hitta dom men det finns väldigt mycket före och efterbilder där ute på som många som kämpar. Detta tycker jag ska visas upp och inspirera varann. Det blir mycket lättare om man ser att det finns fler än en själv som kämpar. Sen att det går att gå ner i vikt utan magsäcksoperation. Det är väl egentligen mest därför jag gör det för att ni alla som går i dessa tankar ser att det går att man inte behöver lägga sig under kniven för att "tåla" dagens kost råd. 

Man lägger "bara" om kosten. Inte lägga om tarmar och ta bort och greja i magen. Man tar bort ur kosten. Billigare och mindre smärtsamt. Sen visst man kanske inte tappar massa på jättekort tid. Men det ska man inte heller. Kom igen. Du gick ju inte upp allt på en dag. Då tar det lite tid att få bort det också. 


Ge det tid och ju mer du stressar ju längre tid tar det. Stress ger insulinpåslag och inte fan minskar man i vikt då. Sen kolla på kortet på mig från i somras och nu. Har sjukt svårt att tro att jag inte väger mer på kortet nu. Men kroppsformen är mindre, Varför? 


Jo för samma vikt men mindre volym. Jag har väl fått lite muskler kanske och dom väger ju dom också. Inte mer man samma vikt olika volym. :) Sjuk viktigt detta för ett kilo fett och ett kilo muskler väger ju lika mycket. Men har olika volym. Så tycker det är så fel när man säger att muskler väger mer än fett för det gör det ju inte. Men volymen är ju olika. Det är en jävla skillnad. :) 

Var hos psykologen igår igen. Lika jobbigt med givande varje gång. Men jobbar på att acceptera att jag är sjuk vilket jag verkligen är men inte lätt att erkänna för sig själv. För man vill ju vara stark och oslagbar. Men så vissa dagar då man bara ligger i sängen och kolla på film för man orkar inte mer. Men man kämpar och kämpar men det blir bara svårare och svårare att ta sig upp. Ju mer man kämpar ju svårare blir det. 

Bara att gå upp och duscha är som ett helt dags projekt. Vissa dagar kan det ta hela dagen att komma in i duschen. Sen vissa om jag ska till läkaren eller psykologen eller annat möte jag då är det som om man går in i en roll som man kan göra ibland just för att orka. Men när man väl kommer hem igen till min frizon under täcket i sängen så släpper man rollen och är helt slut. Man orkar inget mer på flera dagar oftast om man inte har möten som sagt. 

Men jag försöker vara så lite som möjligt i den där rollen då det blir sånt löjligt bakslag när man går ur den men ibland måste man. Typ gå och handla mat eller bara gå ut och gå. så går man in i rollen. Men hade jag inte gjort det så hade jag bara legat i sängen och det funkar ju inte det heller. Men hon min psykolog sa igår att jag ska försöka lyssna på kroppen och behöver den vila så vila. Även om en promenad inte är farligt men ibland så ska man vila och det är okej. Har man utmattningssyndrom så har man ofta levt ett högpresterande liv allt man gjort har man gjort med 120 % inlevelse och givit allt och lite till för att vara bäst och prestera bäst. 

Nu ska man hitta balans. DÅ viljan är mycket större än vad kroppen orka. Vilket tydligen inte går över en natt som jag tänkte. Så vägen tillbaka är tydligen lång och kommer ta tid vilket det ska få ta säger hon. Så nu får jag helt enkelt ge det tid och lära mig lyssna lite mer på min kropp. Så är det. 

Nu ska jag kolla lite film och kanske om man orkar sen ut och gå lite.  Okej väder så man får ju passa på liksom om det är om jag orkar. 

Puss och kram på er allihop! 

Thess






  



2 kommentarer:

  1. Jag har också gjort en bukplastik och hade dålig känsel efter det. Nu är det snart 4,5 år sedan jag gjorde den och känseln är tillbaka. Har inte tänkt på det förrän idag när jag läste ditt inlägg så jag vet inte när känseln kom tillbaka, men den gör nog det på dig också så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det sägs att om man tar på ärret så tillslut så skickar hjärnan ut signaler att det ska kännas där och sen gör det de tillslut. ;)

      Thess

      Radera