torsdag 12 mars 2015

Helt slut i kropp och själ.

Efter två dagar inne i stan. Men jag ska numer öva på att röra mig kring folk generellt bara och inte vara på jobbet som det var sagt hos läkaren senast. Då min psykolog förklara så här för mig idag. Att vanligtvis ska man pressa så mycket man kan på att göra saker som ut blad folk tillbaka till jobbet. Men jag är nu då lite speciell. Jag är inte som alla andra jag inte. Nej mig får man dämpa pressandet då jag är bäst på att pressa mig själv till bristningsgränsen hela tiden. Så mig blir det tvärt om istället man drar i nödbromsen och sen små små steg. Intressant och hon sa att jag har en vilja utan dess like.

Kan vara därför jag är där jag är idag på gott och ont. Min vilja till att lyckas och min vilja till att vinna och inte ge upp. Det är därför på gott och ont som jag har hamnat här. Men nu ska jag lära mig att balansera detta lite bättre och inte få det som det är idag då jag är helt slut som nu i kropp och själ just för jag inte sovit så bra och sen att jag ansträngt mig väldigt mycket dom dagarna närmare veckan skulle man kunna säga.

Det tar ut sin rätt och jag är som sagt helt slut. Men jag vill ju verkligen ut och göra saker men ibland så orkar jag inte och det ska i sig inte vara fel utan jag måste acceptera detta att jag måste vila min kropp också och framför allt acceptera att jag är sjuk och inte orkar lika som en frisk människa. Sen inte skämmas över det utan bara vila när jag behöver det och kanske klara en lite promenad ibland och man behöver inte gå en mil varje dag. 5 km är inte så dåligt det heller.

Gick från Alvik in till satan idag. Alltså Norrmälarstrand är bra mysigt vill jag lova






Morgondagen ser väl ut som följer vila och en promenad i solen om den visar sig i morgon också som den enligt yr.no ska göra. Men det betyder ju inte att det är så. Men jag känner att det vore skönt om den gjorde det och ta en sväng till vattnet och hänga där lite med en kopp kaffe kanske. 

Få lite sinnesro och ny energi inför resten av dagen sen även lite motion på det skadar ju absolut inte någonstans. Är ju inne på mina sista 3 dagar ägg fasta denna gång. Då skadar det inte med motion så det kickar på riktigt bra med förbränningen och kanske kan droppa några kilo till :) 


Har ju fortfarande en del att ta av utan att det skadar.Men inte lika mycket som det en gång var. Vilket är min vilja som tagit mig från punkt A till punkt B. Inte något annat för jag bestämde mig för att testa och se om man vart piggare. Det blev man man fick ett halleluja moment kan man säga. Även om jag på bilden till höger inte var som störst så var jag ju inte som minst heller men jag hade tappat en del. Men trodde då ALDRIG att jag skulle komma dit jag är idag. Men viljan hade jag för att komma dit. 

Men måste ta beslutet att välja. Man måste kolla vad som är mina brister? Vad är jag svag för? Choklad, chips, bullar, lösgodis? Se då till att det inte finns hemma. DÅ även om suget kommer och det kommer komma så kan man ju inte ta det. Socker är som vilken drog som helst. Borde tas på lika allvar som alkohol eller narkotika. För inte ger du en alkoholist ett glas vin varannan lördag? Det går ju inte det vet ju alla. Men det är ju samma med socker. Den drogen är lite dryg som allt annat. Jag kan inte ta en bulle eller tre chips. Jag har hela påsen bullar till det är slut då. Samma med allt sånt som är och omvandlas till socker. 

Så jag valde att ta bort det helt. Just för att jag inte kan ta en bulle eller liknande. Samma är det med bullar och liknande som är lchf vänliga. Jag äter till det är slut och då blir det ett överätande beteende. Vilket inte heller är bra. Så jag får så snällt göra ett val där? Förbli fet och utan ork och inte något värdigt liv eller så skiter jag i skräp maten och lever det liv jag vill och är värd. Et liv i rörelse. 

Nu kära vänner familj och följare nu ska jag kolla på film med hopp om att jag ska somna snart. Är som sagt så trött så det finns inte ord för det just nu. SUPER TRÖTT! ;) 

Puss och kram på er! 

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar