onsdag 11 mars 2015

Nästan 1,4 mil i solen.

Ja det var det som hände. Jag skulle ju in till stan och hämta kaffet jag glömde i fredags. SÅ då kunde jag ju lika gärna gå in solen sken ju och det är inte så lång egentligen. Sen skönt att rensa skallen och samla kraft inför att träffa folk. Som jag egentligen inte var så sugen på idag. Men Min läkare sa ju att jag skulle verkligen tvinga mig själv så nu göra jag det.




















Man mår som en hög med skit efteråt men man har iallafall gjort det. Tids nog så vänjer man sig hoppas jag för detta tar musten ur en. Man lär sig att vara som det var. Men jag fick en förklaring av en kollega och vän innan idag att jag är löjligt bra på att dölja hur jag mår. Det ligger nog mycket i det han säger. Men man vill ju inte verka svag på något vis inför andra. När man är ensam i sitt rum under täcket och med en film kan man ju vara hur svar som helst.

Är verkligen helt slut i kroppen och själen då ska man till psykologen på det i morgon. Wiihoo eller vad ska man säga där. Men det är bara att köra och sen vad hon lyckas med denna gång. Sen in till stan igen och träffa upp en vän och kollega som ska visa upp sin bäbis ÄNTLIGEN hon är väl närmare tonåren nu ( Kanske har gått 4 månader sen hon kom men ändå)

Belöningen fick jag också för jag var så duktig och var ute och gick min promenad och sen inne i stan också. Så japp jag var och sola. Så skönt det känns lite som man är utomlands men ändå hemma. Så underbart vill jag lova. Sen ser man ju iallafall fräsch ut även om inte insidan mår som bäst.

Jo detta borde alla göra då menar jag ALLA göra ett stresstest.  Länken till stresstestet. om man ligger i riskzonen för att i framtiden lida av stressrelaterade sjukdomar. Det jag gör idag. Över 18 i poäng är inte inte inte bra!


Intressant 42 poäng. Där ser man hur det kan gå om man inte lyssnar på sin kropp och bara kör och det enda in i kaklet. Men  nu har ju DU möjligheten att slippa göra som jag gjort. Men ska göra testet 2-3 gånger under en månad och resultaten kan variera men som sagt ligger man över 18 poäng varje gång så sug tag i skiten med en gång vänta inte för det blir då fan inte bättre! 

Nu till något helt annat. Har en vardagshjälte jag skulle vilja ge lite allmän cred till såhär en onsdag som denna. Han driver AllaVii. Vilket är en ideell verksamhet som ger alla en chans att få vara med i en lagsport utan att det ska kosta massa pengar eller fel lag eller man bor fel och så vidare. Här få alla vara med och spela spelar ingen roll hudfärg land eller kommun man kommer i från ALLA få vara med. Dom kanske inte lirar i elit nivå men man lirar iallafall och man får vara med. 




Ja mins när jag var liten och man vart vald sist till brännbollen men var retad på fotbollen för man inte orka lite mycket som dom andra. Ja jag var ju stor för min ålder redan då. Men jag försökte men det var j inte kul då man var retad. Men hade det funnits en sån här grej där eldsjälar brinner för att ha kul och göra sport kul så hade det nog inte varit samma för mig. Då hade jag nog varit med och spelat och framförallt vunnit så klart. ;) ( Det var en dåligt skämt ironi alltså) 

Nu till saken igen. Nu har han styrt upp för tredje året i rad en brännbollsturnering I Borlänge i Dalarna. Detta betyder ABSOLUT  inte att man måste bo där, Det finns hotell man kan bo på men absolut en kul kickoff för jobbet eller bara en kul grej man kan göra med vännerna 


Bilder finns på hemsidan och på Facebook kolla lite detta är för en bra grej. Sen om man som företag vill vara med och sponsra denna ideella verksamhet så man kan köpa match kläder går det hur bra som helst. Kontakta bara via info@allavii.com Detta är ju ett bra sätt att visa upp sitt företag om man vill ha lite publicitet då man får har vilka kläder man vill som lag och det kommer fotas och det kommer finnas på hemsidan och Facebook så ja gratis reklam gillar väl alla. Sen är det kul också. 

Alla får vara med! 

Nu ska jag föröka ge mig på en film och sen sova lite upp och till psykologen vid 10 sen träffa en polare och sen en kollega och polare. :) 

Har en stark känsla av att jag kommer ligga i min säng i helgen. 

Puss och kram på er! 







2 kommentarer:

  1. Jag fick 10 i stresstest. En del gick inte att svara på. Lat otålig ljudkänslig har jag alltid varit, alltså inte nu värre enl frågorna. Det underbaraste jag vet är marssol och hundpromenader. Träffar alltid nån granne efter vägen. Film stressar mig... Hoppas att du snart mår bättre men du får ge dig själv tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla är vi olika det är vår charm. ;)

      Tack så mycket !

      Thess

      Radera