torsdag 5 mars 2015

En mil i solen.

Helt galet underbart! En mil i solen från Vällingby till Lindhagen tog ca 1 timma och 40 minuter. D stanna jag och tog kort en del uppe på bron. Men jag snitta 10 km i timman. Okej snitt ändå ja jag vann över några i min egna tävling i huvudet som vanligt. Det där att förlora är inte min grej.















Sånt här r balsam för själen. Kom igen nu våren nu kör vi! 

Var och hälsa på en vän som jobbar som Personlig tränare på Nordic Wellness Lindhagen Emma 



heter hon om som ni ska anlita. Nu har jag dock gymkort på annat håll så jag var där och kolla läget. Men jag vart lite kär på kuppen vilken maskin true love. 


Benpress det bästa som finns. Den här var helt galet skön att köra då man kom riktigt djupt med benen. Men nu får jag ju inte träna enligt min läkare utan långsamma promenader. KOM IGEN! Jag älskar ju att träna och vad jag vet så är det bra för min hälsa också. Måste ringa och rådfråga med någon annan läkare tror jag. 

Kom på tal idag och alla andra dagar också på dessa Lchf grupper på Facebook, Vad och hur man ska äta lchf. Jag har i mitt liv som senaste tre åren levt andats och sovit lchf. Ja detta jag lett till att jag tappat i runda slängar 130 kilo. Visst har jag bakat bröd ibland det fungerar inte om man ska äta bakverk varje dag och man ska tappa vikt. Har DU där i mot inte vikt problem så kör. För då är du inte lika känslig för kolhydrater som en överviktig människa är. Men som sagt någon gång ibland är det ok tycker jag. Men med bakverk kommer överätning vilket inte leder till viktminskning. Så är det för man tar inte bara en bulle eller smörgås man tar två eller i mitt fall till bullarna är slut och bakar jag bröd så äter jag vet varje måltid tills det är slut. 

Jag har inte en aning om hur mycket som är lagom att äta. Det ordet finns inte i min hjärna. Lagom av något har jag väldigt svårt för. Men håller på att lära mig. Men jag ser även folk som äter dom där skit lchfbröden DET ÄR INTE LCHF.  Jätteledsen att jag "skriker" ut detta men kom igen det man ABSOLUT inte äter när man lever lchf är ju socker gluten och stärkelse samt andra tillsatser. 

Vänt på bröd förpakningen läs vad första ingrediens är. Just det gluten vetemjöl det är alltså INTE lchf. Även om man bara får i sig 3 g kolhydrater/skiva så är det inte lchf alltså INTE lchf. Lika med rotfrukter är inte heller lchf inte heller frukt. Är du viktkänslig så kan även mejeriprodukter trigga och hämma viktminskningen. Sen inte tala om all jävla STRESS kring vem som går ner mest eller inte. Detta är ingen tävling detta är DIN hälsa vi jobbar med. Du gick ju inte upp alla kilon du ska bli av med på en kväll va? Du kommer inte gå ner dom på en vecka heller. Sen har vi alla olika förutsättningar och våra kroppar är olika. VI måste acceptera det helt ärligt. 

Jag blir faktiskt ledsen ibland när man läser hur man känner sig dålig för att det inte händer något på vågen på några veckor man kan ha en omställningsperiod på upp till 6 månader om man har lite otur. Nu är inte det vanligt men det händer. Vi ar olika hormonella balanser i våra kroppar. JA killar går ner mer än tjejer. Eller dom går ner stabilare och snabbare. Inte rättvist någonstans. Men så är livet För en tjej så tar samma vikt att gå ner längre tid oftast. 

Är man sen som jag väldigt känslig mot just kolhydrater så rekommenderar jag själv att ligga lågt med kolhydraterna större delen av tiden för även om jag är hyfsat stabil så minsta lilla jag ökar dom så går jag upp i vikt. Jag hade inte lika tur som till exempel Åse har som kan äta lite bakverk och hålla sig i trim ändå. Vi är ju alla olika och det är ju det som gör oss speciella. Men visst ibland är det okej med bakverk men inte varje dag. Innehåller varan du ska äta gluten socker eller stärkelse spelar ingen roll hur lite ät det inte för det är inte lchf! 

Sen kanske sätt lite mål för dig själv. Ska du börja träna i så fall välj en kropp du vill uppnå. Eller ska du springa Color me rad loppet? Då blir ju träningen annorlunda mot om du ska träna fitness eller kanske till och med bodybuilding. Men sätt lite mål, skit i tiden att komma dit bara du kommer dit. Du ska naturligtvis tycka det är kul det du gör. Men det finns inga genvägar. 

Sen sist men absolut inte minst. Glöm inte att häng med även i huvudet vad som händer och vad du gör. Det är viktigt och jag vet att det är det då jag inte har en aning om vad jag har gjort. För jag våga inte titta mig i spegeln innan jag börja för jag visste att jag ökat väldigt i vikt men ville verkligen inte se hur mycket. Sen det jag inte såg hade ju inte hänt. Nu vågar jag inte riktigt se mig i spegeln just för jag vet inte vad det är jag kommer att se. När jag kollar mig i spegeln så ser jag mitt hår eller ögonen kanske lite tittar man på benen typ vaderna. Men jag ser aldrig hela mig. 

Jag skämdes så mycket förr över hur jag såg ut och det sista hur mycket jag lyckats gå upp. Då mina bagie byxor i storlek 52 satt typ som mer tajta byxor. det var svårt att får dom runt under magen. Hänget hängde över men ändå satt det tajt. Jag har lika svårt med dom vanliga jeansen även om dom var ut töjda. Att få dom över magen ja det fanns ju inte tror inte ens storlek 54 skulle funka över magen. Men såg jag det inte hade det ju inte hänt. 

Idag önska jag att någon tvingat mig att ta ett kort på mig när jag var som störst. Men man får leva med dom få som finns innan och efter jag börjat. Jag vet att det gör ont och se hur fet man är men tro mig nu när man inte är lika stor längre så hade det varit kul att haft det där kortet. Men Du om du ska börja kan missa det misstaget. Ta kortet. Mät dig och skit i vågen. Den är stress inget annat. Stress ger insulinpåslag och viktökning. 

Nu ska jag kolla lite film sen försöka sova lite för i morgon kommer hon min Jennifer! 10.35 landar hon hos mig! :) Som jag längtar! 

Puss och kram på er! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar