torsdag 26 mars 2015

Då är det väl dags.

Att ta en dusch och sen gå och sola lite kanske så man iallafall kommer ut lite även om inte det är sol så kommer det nog kännas bra med lite luft. Sen lite sol på det. Så man håller kvar den fina brännan jag fixat till nu.


Att gå ner i vikt är inte bara massa siffror på en våg har jag själv nu nästan förstått. Men visst är det lätt att hamna där i väg världen. Men jag rekommenderar alla att slänga ut skiten för den fuckar upp ens hjärna såpass mycket så det finns inte. Lev istället på bilder. Ta en bild i veckan eller varannan vecka på samma ställe just för att kunna jämföra. En bild säger så mycket mer än en väg. Du kan ha jättemycket vätska i kroppen och då har du gått upp två kilo sen igår och så vidare. 

Sen är det viktigt att få hjärnan att hänga med också på att du gått ner i vikt. Vilket jag tror man gör bättre om man ser bilder. För att se dig i spegeln ja det gör du ju varje dag så för mig är det ingen skillnad på mig i ansiktet nu än för tre år sen för jag har sett detta varje dag och då ser man ingen skillnad. Men sätter man två kort bredvid varann då ser ju till och med jag skillnad. 


Men just att man ser sig själv hela tiden. Så tror jag även det är för människor med motsatt problem och tränar väldigt mycket dom ser inte heller skillnad. Samma för dom viktigt att se vad som händ med bilder. Det kan bli tjatigt för om världen men det skiter då jag i. För passar det inte behöver man inte titta. Jag försöker ta stolthet i den resa jag gjort då är detta det enda sättet för mig att fatta vad jag faktiskt gjort. Jag har ju gjort en jävla resa. En unik resa inte många skulle klara av sägs det. Det tror ju inte jag på då jag tror att klara det om man vill. Jag är sockerberoende men det handlar om att man måste verkligen vilja. För vill man inte 110% kommer det Aldrig att gå hur mycket man än försöker. 

Jag ville bli pigg och skulle jag tappa några kilo på vägen så skulle nog inte min kropp dö av det var min filosofi när jag började. Men jag ville till varje pris bli pigg. Jag var trött jämt och orka ju inte göra något när jag var ledig eller efter jobbet. Som till exempel afterworks fanns ju inte skulle ju aldrig orka det då min kropp var så trött och jag hade så ont så det gick ju inte. Så jag ville verkligen bli pigg. Orka saker som bara ta en fika efter jobbet med en vän. Orka gå från punkt a till punkt b då snackar vi bara några hundra meter var jobbigt. Sen gå upp för en trappa gick ju inte. 

Men det är ju inte så konstigt kolla på bilden

Jag var inte som störst här men på god väg. Men detta är ett halv år innan jag bytte kost när det inte gick längre. Men även här man kanske 190- 200 kilo att gå och bära på var ju jobbigt testa någon gång om ni får chansen att ha på sig en viktdress eller vad det heter. Testa då minst det dubla du vägen nu. Så föreställ dig då att jag i dag ca väger 100 och när jag var som störst vägde närmare 240 kilo. Så nej det är inte så konstigt att jag vart så kär i denna kost. Fatta att få vara mätt äta det som är gott och gå ner i vikt och framförallt vara pigg. Ni anar inte hur mycket det är värt att få uppleva detta hur det är och ska vara att ta en promenad. Inte gör det ont i knä höfter eller fötter. Jag kan ju gå hur långt som helst. Det är för mig frihet vilket jag inte hade innan. 

Nej nu måste jag dusch och gå och sola innan dom stänger. klockan 23. 

Puss och kram så hörs vi i morgon. 

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar