lördag 28 februari 2015

Nu ska jag äta glass utan ångest!

Min glass då alltså. Den som jag gör. Två äggulor 2 dl grädde 250 g mascarpone Vispa äggulor med lite sukrin och vanlijpulver efter smak naturligtvis. Vispa så det blir vitt. Vispa en grädden tills den är hyfsat hård. Blanda ner mascarponeen i grädden och sen äggulorna. Smaka så det är gott. Vill man så kan man tillsätta bär jag valde lite hallon. In i frysen i ca 20-30 minuter rör om och det ska vara typ som mjukglass. Himmelskt gott vill jag lova. Med gott kommer ångest.

Nej inte fan kom väl jag ut på någon promenad idag heller. För den till solariumet räknar jag inte som promenad. Fattar inte hur det bara inte går. Jag blir liksom lite lätt arg på mig själv just för att jag inte kommer i väg. Att det funkar vissa dagar och vissa inte hur jävla svårt ska det vara. Ungefär  hur svårt som helst så är det tyvärr. Det suger hårt vill jag lova. För vet man att man ska någonstans försöker jag att göra saker då. Typ om man ska till psykologen eller läkaren. Då gör man saker samtidigt. Till exempel går eller fikar med någon just för då är man ute. För sen är man där i sitt rum och känner sig i säkerhet. Eller hur man ska förklara det hela. Inte så lätt. Men jag försöker iallafall.

Snart är det dags att kolla på Maria Wern i Tv4 kan vara en av dom bättre polisfilms serierna lika som Arne Dahl i morgon. Sen älskar jag ju svenska kriminalare Beck, Läckberg, Wallander, Arne Dahl, Maria Wern, Irene Huss sistman absolut inte minst Johan Falk. Ja vi har många bra svenska serier/filmer man kan roa sig med!

Var som sagt och sola förut och är i perioden känner sig löjligt mycket större än vad jag känner att jag vill vara kolla själva, vet att det sitter i huvudet men från tisdag är det seriös äggfasta i femdagar som gäller! Sen ska det börja tränas ordentligt igen! Hoppas på ny medicin så jag kan träna på riktigt ! 





Ja nu måste det hända en förändring. Idag vart det kolhydratsbomba mig själv men från tisdag gäller det bara ägg och lite extra fett i fem dagar! Har räknat med cirka 8 ägg om dagen. Sen lite extra fett som smör och majonäs så ska detta nog funka hur bra som helst. Det är ju ändå bara fem dagar. :)

Sen blir det strikta till sig och inte spåra ur som idag men jag gör ju inte detta så ofta att jag bombar min kropp med kolhydrater. Men ibland så får man tillåta sig att göra det. Tror faktiskt att det är inte farligt att göra såhär ibland. Nu bombar jag ju inte med gluten socker eller stärkelse. Eller jag laktos och sockret från bär är ju det som höjer mitt blodsocker. Inte något annat skit. Där går gränsen för mig. Behöver ju inte överdriva dummeterna. Räcker ju med alla mejeriprodukter som triggar sönder en ändå.

Nu ska jag njuta av lördagen!

Vi hörs i morgon igen!

Puss och kram
Thess






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar