måndag 23 februari 2015

Inte så mycket sömn i natt.

Då jag legat och haft ångest över att jag inte skulle få några pengar från mitt jobb den här månaden då det stod noll kr på lönespecifikationen. Lite lätt PANIK i kroppen men fick förklarat för mig att ja din lön är fryst till du börjar igen då jag redan fått den utbetald förra månaden. Så det var ju rätt men försäkringskassan ska ju styra lön sen. Ringer dom efter de och kollar så allt är rätt och inga kompletteringar behövs. Du har plats 297 i kön. Ja men vafan jag är ju hemma och sjukskriven så jag har ju all tid i världen 20 minuter senare cirka så kommer jag fram till en kille som var hur trevlig som helst och hjälpte mig då med allt jag under över.

Då blir man glad för när något strular och man är sjuk inte på utsidan utan på insidan så är strul det sista man orkar med. Så det var en lättnad att allt funkar som den ska så utbetalning sker på onsdag. :) Det var den ångesten lite onödan men jag tror det blir så om man är som jag är. Jag har problem med just det att inte få ångest över minsta lilla sak som kanske inte är jätte stort problem men det blir stort för att klara av att göra dom är ju ett projekt i sig. Som jag skrev i går så är det inte lätt att förklara men blir det för många måsten så faller man. Knallfall och inget blir av. Hur mycket man än vill så fastnar man i en bubbla och där kan man vara i flera dagar. För mig är det mitt rum som blir min bubbla. Alla är vi olika men där är min trygghet.

Ska ringa ett samtal till idag. Men det är lite roligare. Det är till tv4 med hopp om att dom vill hitta på något med mig då dom följt mig ett tag nu och jag hoppas jag kan hjälpa andra till att våga ta steget just med fetma att byta kost att göra det den långa vägen men samtidigt den rätta vägen. Det kan inte vara så att vi ska leva så här och folk gör magsäcks operationen högt och lång bara för att vi inte "tål" kosten idag. För något har ju gått snett något gjorde ju att vi har fetma problem i världen. Det kan inte bara vara att vi äter för mycket och rör oss för lite. För det var jag att det inte är. Jag rörde mig inte direkt mycket med dom första månaderna när jag bytte kosten.

Men jag gick nu ner. Visst att man orkar röra sig mer när man blir lättare. Men jag rå tränar ju absolut inte då ljuger jag men ja en promenad här och där och sen lite styrketräning men inte mer än andra. Sen är det först nu som jag är seriös med det så jag skulle säga att kosten SPELAR ROLL! Den som säger något annat har fel!


Bilden till höger hade jag levt lchf i några månader och var pigg men fortfarande väldigt stor. Bilden till vänster är förra veckan i gymmet. :) Man kan väl säga att jag fått ett ansikte och en hals som kommit fram ur allt fett. :) 

På onsdag firar jag tre år med lchf och jag lovar jag kommer ALDRIG att byta kost jag har hittat rätt ( Man kan ju se på bilderna att man hittat rätt) Men jag önska fler kunde hitta rätt. Sen behöver man absolut inte vara lite strikt som jag är man ändå. Men kan börja med att välja bort socker ur sin kost. Det är ett stort steg åt rätt håll. Då menar jag verkligen allt socker som det dolda som man inte tänkte på. 
Den här herren Tore Persson förklarar bra om alla namn och liknade som är socker. Alltså inte bara vanligt vitt socker. Utan allt annat socker som inte ens behövs redovisas som socker. Så länge det står med som ingrediens i produkten i fallande ordning. 

Vänd på en santa maria tacokrydd påse i den butiken du är i nästa gång du ska handla. Kolla vad första ingrediensen är. Druvsocker? Varför? Trodde typ spiskummin skulle toppa lite iallafall. Men nej då SOCKER. Nej gör egna kryddor det blir godare och du vet vad som är i dom. 

Börja iallafall kolla ingredienserna på vad du köper. Kolla så det inte är flera sorters socker. Det behövs inte. Vi kan inte leva utan luft vatten mat hur länge som helst men utan socker kan vi leva ett helt liv det är lite intressant. :) 

Nej nu är det dags att styra upp sig lite ska träffa en vän sen och innan det hinna kanske lämna in min telefon på lagning. Då den tröttnat lite på mig. :) Tur det är garanti på dom när man använder dom som en annan gör. :) 

Så Puss och kram på er! 

Hörs i morgon! 


Har glömt att visa detta jag vart så glad. Kolla vad hon skrev till mig på instagram. :) Detta värmde i hjärtat! 







2 kommentarer:

  1. Äter du strikt lchf och syndar aldrig med något sött Undrar och har ätit det i 8 veckor nu Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej om jag "syndar" "unnar" mig något så är det lchf vänligt som tex grädde och lite bär. :)

      Det samma till dig! Molly

      Thess

      Radera