tisdag 24 februari 2015

Gick till psykologen idag.


Ja jag gick alltså från Grimsta till Traneberg. Cirka 7,5 kilometer blev den promenaden. För när jag vakna då var det klarblå himmel solen lyste som aldrig förr. Men typ direkt när jag började gå så vart det inte sol längre utan väldigt mulet och tråkigt. Men det hindra då inte världens envisaste jag. Så jag och Eric Prytz hade en skön dejt idag. Hans spelning från Las Vegas förra året.



Sen när jag var påväg hem igen ja då kommer den igen min tydligen inte närmaste vän längre solen men Stockholm är ju så fint när den lyser! 


Som sagt jag älskar Stockholm när solen skiner. Annars också men extra mycket när solen skiner.

Nu har jag fått hemläxa av min psykolog till nästa vecka och hon tyckte inte det var dags än att gå tillbaka till jobbet. Då jag inte är redo än riktigt. Men hemläxan är att lära mig förlora. Försöka förlora mina egna tävlingar som jag sätter upp för mig själv. Som idag till exempel när jag är ute och går, då ser jag när jag passerar Åkeshov att det går en person längre fram. Som om hon går förbi Brommaplan så ska jag hinna före henne till Abrahamsberg. Klart jag gjorde det. Ja jag vet jag är hopplös. Min psykolog började små le just bara för situation i sig. För hon jag tävla mot visste ju inte att det var tävling, det var ju min tävling. 

Men det är lika på gymmet, om jag går bredvid någon på gå bandet så ser jag att jag har en chans att vinna så är det igång! Även om den bredvid ( nu senaste har det varit min roomie My jag tävlat mot hon vet inget) inte fattar eller har en aning om att jag tävlar. Helt otroligt ju sen om jag märker att det är någon som är bättre än mig så letar jag tills jag hittar något som jag kan vinna över, det är ju min tävling och jag sätter reglerna. 

Så nu ska jag lära mig förlora, hur gör man det? Vem minns en förlorare? Det är ju det man fått höra alla år inom försäljning. Hur ska detta gå tro? Ja det får vi se under veckan hur detta går. 

Nu ska jag chilla lite och se vad kvällen har att erbjuda. I morgon är det äntligen lön iallafall. Ska bli skönt men väldigt mycket utgifter denna månad så vi får se hur det går. 

Puss och kram på er! 

Thess








2 kommentarer:

  1. Små ler lite efter att läst om dina små tävlingar :) just precis såna små tävlingar håller jag också på med , började med det i väldigt tidig ålder . För mig personligen tror jag mina små tävlingar gjort mer nytta än skada ! Älskar mina små utmanigar och skulle absolut inte vilja vara utan dom även om det är helt sjukt så driver dom en framåt och gör tex promenaden lite lättare och lite roligare :) . Dessutom är det ju jag eller du som sätter reglerna och kan därmed alltid hitta ett regelbrott vår antagonist gjort sig skyldig till :p lycka till i nästa tävlig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är ju det bästa med dom tävlingarna det är ju att jag ser till att vinna på ett eller annat sätt för jag sätter som sagt reglerna. Men man känner sig lite skadad ibland. DÅ man kanske väljer en annan väg om någon går förbi en och man inser att den kommer jag ALDRIG kunna vinna över och då blir det ju enklare och ta en annan att vinna över! :)

      Skönt att jag inte är ensam om dessa saker.

      Tack Thess

      Radera