söndag 15 februari 2015

Efter två dagar total utslagen.

Så tänkte jag att jag skulle sola lite och ta en promenad ute i nästan solen. Det är mina mål idag. har redan gjort en diskat. :) Hoppas nu på att solen kommer fram helt och den bara tvär lyser när jag ska ut och gå. Lite därför man går ut liksom. Men Just nu ser det mest disigt ut. Väldigt kallt också.

Har verkligen inte gjort något nu i två dagar. Inte orkat då all energi var som borta i fredags och igår. Helt slut var jag både i kropp och själ så jag gjorde det man ska göra. Vila vilket är skönt. Kolla på serier och någon film lite här och där. Vilket kan vara väldigt skönt att göra när man verkligen inte har en gnutta energi kvar till att vara trevlig eller social. Så det är vad jag har gjort dom senaste två dagarna.

Men nu tänkte jag mig ut om någon timma eller så just för att få sol energi och sola lite solarium då jag äntligen är fri antibiotikan för halsen och får sola igen. Sen lite energi av frisk lust. Skadar vist inte det heller. :) Så såhär ser min dag ut. Sen om den blir så jag det vet man aldrig ibland händer det impulsiva saker som man inte visst eller planerat när man vakna dom sakerna dom är kul. Men annars så händer det inte så mycket mer.


På bilden till höger så har jag kört lchf i några veckor. Jag skev på instagram igår att man kände sig lättare bara några dagar efter att man börjat. Det tog inte många veckor fören man kände sig lättare och med de kändes ju livet lättare. Inte för jag tror jag gick ner så fasligt mycket på bara några veckor men man känner sig lättare. Vet inte om det har och göra med att man inte är sådär korvmätt som man kan vara på typ pasta eller bröd? Guten mätt skulle man kunna kalla det. För man blir aldrig det nuförtiden man blir bara mätt. 

Sen att fett är den största energikällan och att den ger så mycket mer energi än kolhydrater gör nog sitt också. Så jag hoppas att om man börjar med lchf , att man då ger kroppen den tiden den behöver för att ställa om sig. Med eller utan omställningsbesvär. För den känslan att vakna pigg och känna sig lätt och må hur bra som helst. Ja det är en helt underbart bra känsla. Lovar att du vill inte missa den när du väl fått den. Det är då man får det där halleluja moment. Man är fast. Finns inget som är bättre än detta för DU mår bra! 

Nu ska jag suga tag i min dag. 

VI hörs kanske sen eller i morgon! 

Puss och kram! 

Thess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar