onsdag 7 januari 2015

Snart med tåget.

Till Stockholm ska hem och åka till doktorn och se vad han har att säga om mig. Har sovit dåligt i natt. Men fick nog 3-4 timmar iallafall Så bättre än inget. Men hade varit skönt med en hel natt. Nu har jag ju inte varit den som sovit hur länge som helst utan när jag sovit klart har jag gått upp. För rastlös för att ligga i sängen och bara stirra. Finns ju annat man kan göra som Facebook eller kolla tv. Jag som nu kan man ju gå till gymmet en sväng. Innan viktminskningen var det mest tv som man gjorde när man vakna.

Ska snart göra mig klar för att åka hem och till läkaren och se vad dom säger. Se hur detta ska sluta och vad ordinationerna blir. Hoppas träna blir en och att man blir sjukskriven ett tag till skadar nog inte för mig tror jag. Kanske kan få hjälp med stress hantering eller liknade.

Ingen ide att stressa upp sig om det nu utan bara ta det som det kommer och vara ärlig mot doktorn. Ska väl inte vara så svårt? Sen kanske dom inte alls anser att jag är stressad nog för att en kalla mig utbränd. Har ju inte en aning om sånt här kan ju inget om sånt här har ju aldrig varit så här. Jag vet bara att jag inte orkar med min stress. Nu när jag varit här uppe i dalarna har det inte varit lika påtagligt men jag känner den ju hela tiden. Stress över att jag inte hinner det jag vill. Sen även att jag går up i vikt av stress gör mig ännu mer stressad. Vilket är min största rädsla att göra? För göra om denna resa vet i fan om jag pallar. Har ju knappt fattat vad jag gjort ju.

Ja ja vi får se vad som händer. Återkommer ikväll hur allt blivit och utformat sig.

Puss och kram så länge.

Thess




 

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Jag tycker att du har gjort en underbar resa-nu ska jag försöka med en jag med.
    Letar inspiration och motivation och fakta och kom till dig. :D
    Nu har jag en fråga som du kanske kan hjälpa mig med. Har tittat på äldre inlägg som du har. Du gjorde bl.a en bukoperation. Är det något man år stå för själv eller får man hjälp??
    du skulle kunna svara på min mail om du vill svara
    vore tacksam - har nämligen 65-70 kg övervikt i dagsläget.
    tack carro
    dresskvinna@hotmail.com
    ps google kontot har jag inte lärt mig än

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej Carro! Nja svarar jag på den frågan. Allt breoe på om du uppfyller kriterierna. Det gjorde jag jag hade mer än 4 cm häng tror jag det var. Jag hade iallafall runt 6 cm häng. Då kan landstinget stå för det. Men inget jag lovar dom gör men man kan ju söka för det och sen får dom avgöra. hoppas det gav dig lite svar på frågan. Skicka även ett mail till dig.

      Ha det bra och tack så mycket.

      Thess

      Radera