tisdag 6 januari 2015

Har sovit lite från och till.

Men betydligt mycket bättre än dom senaste två månaderna iallafall. En timma här och en timma där. Blir nog ca 4 timmar kanske inte djupsömn men jag sover ju iallafall. Fick äran att sova med 


Charlie i natt han är så söt. Bland dom gosigaste jag vet. 

Vakna med lite lätt halsont. Hoppas att kaffet styr upp det. För orka bli förkyld nu? Men det kan ju vara dom där flimmerhåren. Dom spökar ju titt som tätt. Under hur lång tid det tar för dom att växa klart. Det är ju snart ett år sen jag tog min senaste cigg? 

Ja det är det 14 dagar kvar tills det är ett år sen jag röka sist. Det är galet lång tid det där. Ett år. Ja men tiden går fort när man har kul. Man har ju hunnit med en hel del grejer också. Men för er som vill sluta röka så är det "bara" att läsa boken. Ta in boken inte bara läsa den utan verkligen ta in den. Men man måste vilja då. Annars tror jag inte att den funkar. 


Det är som vilket beroende som helst. Man får ta en dag i taget. Går inte att planera massa saker. Det är inte så lätt att vara beroende som ni märker. Vad man än år beroende av så är det inte lätt vill jag lova. Men man kan ju försöka leva riktigt en dag i taget. När det gäller det mesta. Max planering på en till två veckor. Men när det kommer till att ta sig ur ett beroende så är det kanske till och med bara några timmar fram. 

Dagen agenda följer: 

Ta dagen som den kommer njuta av den och vila när tid ges. 

Puss och kram på er! 

Thess





1 kommentar: