fredag 2 januari 2015

Första jobbdagen detta året.

Ska bli kul att få jobba med Fredrik och hoppas på en skön dag med sköna kunder så dagen går fort och jag får åka till Borlänge i morgon. Längtar till mina vänner så det finns inte.

Hoppas att jag kommer kunna sova lite iallafall. Var och lämnade över lite bröd till två fantastiska personer. Dom jobbar dom ordningsvakter i tunnelbanan på nätterna och går av nu på morgonen. Nu håller jag på att hjärntvätta dom om att socker gluten och stärkelse är skit. Så nu har dom fått testa brödet jag bakat nu. Limpa brödet.

10 st ägg
100 g smör
6 msk grädde
4 dl pofiber
2 msk fiberhusk
4 tsk bakpulever
1 tsk salt.

Sätt ugnen på 175 grader.

Blanda pofiber fiberhusk bakpulver och salt i en lite bunke och blanda dom väl.

Smält smöret i en kastrull och tillsätt grädden när smöret smält och låt detta står vid sidan om spisen.

Knäck 10 st ägg i en stor bunke och vispa dessa med en elvisp i ca 5 minuter. Det ska bli fluffigt och nästan vit färg på äggsmeten. Tillsätt sen gräddsmöret och vispa ihop med en vanlig visp och sen även dom torra ingredienserna blanda väl men inte länge då bakpulvret inte ska vispas för mycket. Men blanda detta och låt det sedan svälla i minst 5 minuter. "häll" över smeten/degen i en limpform och sen in i ugnen i mitten i ca 40 minuter. Sen är det klart och så galet gott.


Fick godkänt av dessa två vakter att det var ett okej substitut till bröd generellt. 

Jag jag lovar som är inte lätta att ha och göra med speciellt en av dom. 


Efter jobbet idag blir det hem och packa väska och baka lite bröd och laga lite mat. Sen försöka sova. Vet hur det kommer gå inge vidare men jag försöker iallafall. fick ju iallafall 1,5- 2 timmar i natt. bättre än inget men absolut inte bra. 

Tog en sväng förbi solariet innan jag gick hem igen efter att ha träffat upp vakterna. Skönt med värme och vila lite även om det bara är i 20 minuter så är det skönt och man känner sig varm i hela kroppen. Lite som om man är utomlands och njuter i värmen. 


Ska nu fixa till mig lite så man ser lite anständig ut på jobbet. Vi hörs senare eller i morgon.

Puss och kram!

Thess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar