torsdag 18 december 2014

Vilodag.

Det är vad jag har haft idag. Skönt faktiskt så inge träna men imorgon blir det träna igen ska bli skönt trots träningsvärk. Blir nog lite rygg i morgon även lite kondition. Sen in till jobbet och fixa lite saker som måste styras.

Baka lite idag testa på det där med att hitta det ultimata vörtbrödet och tror faktiskt att jag hitta på det. Riktigt gott vart det vill jag lova. Smaka som jag minns att vörtbröd smaka. Nu är det ju inte säkert att det är så det smakar men så tror jag att det smakar. Lätt att göra var det också.

5ägg vispas i ca 3-5 minuter det ska vara fluffigt.

Smält 50 gram smör och häll i 3 msk grädde låt svalna lite.

Blanda 2 dl pofiber 1 msk fiberhusk 2 tsk bakpulver och 0.5 dl vörtkrydda en nypa salt blanda de torra ingredienserna väl häll i grädd smöret med dom uppvispade äggen rör om väl, häll sedan i dom torra ingredienserna rör om väl och försiktigt. Låt detta svälla i minst 10 minuter.

Ugnen ska vara på 200 grader.

Häll smeten i en limpform och in i mitten av ugnen i ca 12-15 minuter.

Så underbart gott.




Nu ska jag försöka komma igång och göra en presentation inför mötet i januari. Tiden går snabbare n vad man tror. Det jag egentligen måste göra är att ha stöd ord och hålla mig till dom orden och inte spåra ut som man brukar. Bokstavskombon kickar in då är det kört :) . 

Sova tidigt och hoppa på att få sova lite iallafall några timmar i sträck så man kan vara löjligt pigg när man vaknar i morgon. För att dra till gymmet och bara köra ett skönt fredags pass. Sen till jobbet och fixa lite kunder. Sen tänker jag ha en dejt med solariet och sen hem och njuta av ledigheten. 

Sen på söndag så måste dom där julklapparna köpas. Får sen vad det blir man hoppas på att dom blir klara då. Så man bara kan njuta av julen. För på måndag är det jul ledig för min del från klockan 19:15. 

Men först så ska jag njuta av kvällen och sen tar vi resten. 


Vi hörs i morgon istället. 

Puss och kram på er!

Thess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar