torsdag 18 december 2014

Ledig och ont i halsen.

Skit hals men hoppas på att det bara är flimmerhåren i halsen som spökar och inte ont i halsen på riktigt så jag tar en vilodag i dag. Eller ja blir jag bättre på eftermiddagen så det försvinner så blir det lite kondition på gymmet. Men om inte så är det så. Kanske slipper bli sjuk.

Vill passa på att tacka Sony för en galet trevlig kväll igår. :)












Självklart så var det min tallrik med ost och ägg resten är vad dom andra åt. :) Någonstans inom mig är jag glad att jag inte tål det för jag hade inte klarat av detta så cravingsen hade tagit över helt. Nu när dom anfallen kommer så blir det ju med lchf grejer så det är inte lika "farligt". Men det betyder ju inte att man ska trycka bullar varje dag. Men ibland om det är så där drygt att det inte går att stå i mot och då blir det lchf bullar. 

Satte på Pulled beef för ca 30 minuter sen nu 


Så nu ska den stå och puttra i ca 5-6 timmar så länge tills det är klar. Skar ner  bitarna lite innan jag lade i dom. 
Så här gör jag. 

Häll lite olja ( rapsolja) ca en dl i grytan du ska koka köttet i, Tillsätt lök grov hackad rödlök vitlök ( kan utesluta vitlök om man vill) efter smak. Lite chilipulver spiskummin salt peppar. Tillsätt passerade tomater två st förpackningar, 3-4 msk worcestershiresås, 1dl ketchup ( finns utan socker och utan kcal köp här )  2msk vitvins vinäger,1 msk soya. låt detta koka upp och smaka av så det är gott Medans det kokar upp så gnugga in spiskummin och chilipulver peppar på köttet och låt det ligga i ca 5 minuter. När såsen kokat upp och man smakat av den och man är nöjd så är det bara att lägga i köttet och lite det småputtra på 2-3 på spisen tills det är klart. Allt beror på hur stor köttbiten är. Detta går ju att göra med både högrev som jag har idag kycklingfiléer eller en hel karré bit. Högrevet tar längst tid och kycklingen tar minst tid. :) 

Avnjuts med lite sallad och cream fraiche hur gott som helst och ja det är lite kolhydrater i detta med allt hänger på hur mycket av såsen man tar. :) Men ibland kan man ju få unna sig  lite extra kolhydrater. Inte varje dag men ibland. :) 

Idag kommer även Calvin hit efter jobbet och vi ska skriva lite saker inför lite projekt som ska styras. 

Så idag blir det en fixa och dona dag kanske ska tvinga My att göra lite ischoklad med en mild kokos smak så kanske jag ska baka lite vörtbröd och varför inte lite lussebullar. Det är ju snart 4.e advent som vi lär få fira på lördag då My drar hem till Skåneland på söndag. 

Men nu så lite kaffe och dags att styra upp mitt rum. Så man kan bo där och kanske få plats också. så man slipper bo i ett mindre upp packat rum. Det kommer bli mycket som hamnar under sängen. :) Bästa stället att lägga saker man inte använder så ofta men inte vill slänga. 

Vi hörs ikväll igen puss och kram på er!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar