söndag 7 december 2014

The Bröd?

Har varit det ändå som florerat runt på lchf sidona på Facebook idag. Så klart jag testar men jag fatta inte riktigt men vi får se hur det bli om jag gjort rätt det märker vi i morgonens inlägg.

Lovade på Ig att det blir recept på gårdagens kvällsmat och dagens lunchlåda.


Kycklingfärs burgare med broccoli mos. 

Koka broccolin tills den är mjuk häll då av vattnet i ett durkslag och smält samman cream chees och smör i kastrullen krydda med vitpeppar och salt det ska vara som en vit sås. Tillsätt broccolin mosa sönder och så var det klart. 

Burgarna:

2 paket kycklingfärs 
2 äggulor
2-3 msk grädde 
lökpulver
pepparmix 
salt 

Blanda detta ( det kommer vara väldigt kladdigt) för att forma burgarna så ha kallt vatten på händerna när man "rullar" dom så att säga. 
Stek på dom i rikligt med smör och hyfsat hög värme så dom får färg, när dom fått de på båda sidor häll sedan vatten i stekpappan så dom får koka klart. 

Såååå gott jag lovar! 

Testar nu som sagt The Bröd. Ska bli kul om man kan göra så det blir som bröd. Det har sett så ut på bilderna. Men som sagt har sett både lyckade och mindre lyckade bröd. 

Taggad inför morgondagen som aldrig förr två viktiga möten som ska förhoppningsvis förändra livet lite under nästa år. Ska verkligen bli hur kul som helst. Taggad som aldrig förr. Kommer uppdatera er i morgon kväll om hur allt gått. 

Lyssnar på julmusik och andra ljuset är tänt i staken det är verkligen juligt i lägenheten. Ja det är ju klart att jag baka lite lussebullar också CRAVINGS! Har ju insett att det spelar ju ingen roll hur jag gör ångest helvetet kommer ju ändå. Äter jag inte så mår man piss över det och äter man så mår man piss över det. Vafan då kan man lika gärna äta skiten för lite lycka för den lilla stund som man tugga dom iallafall. :) 


Ångset blandad glädje när man tittar på plåten. Jävla december. Tänker skylla på december för den månaden ger mig tydligen super cravings. Vafan får väl ta det då skit huvud som bara inte kan låta bli när det väl sätter igång på riktigt har varit sugen hela veckan och nu gick det inte längre. Vad ska man skylla på i januari?  

Nu kan man ju skylla på alla frestelser som finns överallt och detta är ju bättre än vanliga lussebullar. Det kommer bli en tuff månad januari men samtidigt så kanske man inte blir lika lockad som man blir nu. Ja jag ska då försöka inte göra ett enda snedsteg i januari ( En dag i taget återigen my ass har redan planerat januari) Ja jag ger snart upp själv på mig själv. Men en dag i taget kämpar man ju med varje dag. 

Nu var The Bröd klart och ja det vart ju en succé 

Nu blir det partaj en mun glögg och en två lussebullar och andra advents myer vi vidare här. 




 Puss och kram mina kära vänner familj och förljare! 

Hörs i morgon! 

Thess






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar