söndag 14 december 2014

På väg hem.

Ja där kom den ångesten lite lätt krypande. Tillbaka till vardagen igen och endast njuta av minnena från helgen. En helt underbar helg vill jag lova utan att ljuga. Min Pt Christain Var nöjd med mina framsteg som jag gjort i gymmet. Att jag nu kan göra 10 utfall på varje ben utan problem. Det kunde jag inte när vi börja hållningen och sånt ville inte sitta som det skulle. Vi höll på i sex timmar första tillfället. Nu så bara det gick jättebra och jag får börja med stång. :)

Benböj/knäböj Kärt barn har många namn. Gick jag ju betydligt djupare nu än tidigare och använder jag bara en kil så kommer jag 90 grader och under, Hur coolt som helst nu mål är att klara detta som Christian kan


Det ska gå kan jag öva fram detta jag gjort nu så kan jag lätt öva fram det han gör. Bara att nöta nöta nöta. Och jag har träningsvärk delux av att bara använda min kroppsvikt och gå djupare både i benpress och i knäböj maskinen utan vikter för då kommer man ju längre ner och får använda mer muskler. 

Som sagt på väg hem med lagom ångest. Dels för att jag kanske ätit lite lchf vörtbröd idag och även en och annan lussebulle och kanelbulle slank ner dom med.



 Men jag har faktiskt fått sova ca 3-4 timmar i natt i sträck helt otroligt det var några veckor sen vill jag lova då min sömn det sista varit helt knas. Känner även ångest och stress över jobbet. Men det brukar lösa sig på ett eller annat sätt.

Var hos en underbar kiropraktor i dag Ingemar heter han. Han håller till i Borlänge och är helt underbar på det han gör. Två gånger har jag varit där. Första gången var jag jättesned och han knäckte lite och så sen vart jag rak och fin i bena och träningsvärk ( Falsk löparknä kallades det) i högerknä kom dagen efter. Sen tog det nästan fram till förra veckan innan jag kände att det börja släppa helt. Nu hade jag bara gått tillbaka 5 mm och lite knäckande på det så var jag klar. 



Så nu är min rygg klar och gör jag bara övningarna som jag ska så kommer jag inte ha några problem i framtiden sa han. Det som hänt är att en kota i svanken puttats fram och det leder till smärta och även muskellåsningar och kramper. Ni anar inte hur ont jag haft i alla år. Men nu ska det äntligen vara över. Hur underbart är inte det då. Ja naturligtvis måste man ju göra sina övningar. 

Tog lite kul kort idag hade med mig en tröja som jag hade förut. 


Tröjan jag har på mig på båda korten hann och bli för liten och nu väldigt för stor. Helt sjukt när man ser det så här. Helt sjukt ju och att man vägra inse hur stor jag blivit. Idag när jag ser överviktiga människor som går utan på stan så ser jag hur ont dom har, Jag vet ju hur ont jag hade. Ibland vill jag bara gå fram och ge dom en kram och sen berätta min story och berätta att det finns hopp. Men kan äta sig mätt och gå ner i vikt. Samt vara pigg också. Det går, fast det kommer ta tid. 

Jag har ju klarat det och kan jag kan fan alla. Det tar tid jag vet och tro mig är det något som har dåligt tålamod så är det jag. Är jag inte naturbegåvad så ger jag oftast upp omgående. För jag inte kan vinna. Så detta har varit en resa som tagit sjukt mycket på mitt tänk och på hur jag försöker lära mig hantera stress. Jag är inte bra på stress. Men vem är det? Men jag har kommit en bra bit på vägen och är stolt över det. Jag är INTE klar på långa vägar men en bra bit på vägen. 

Ångrar inte en sekund att jag valde att byta kost inte en sekund det bästa beslut jag någonsin tagit. Att testa om man blir pigg av  låg kolhydrats kost. Ja det blir man, jag har nu testa i snart tre år och lovar att jag skulle aldrig klarat denna sovstörning jag har just nu om jag ätit som jag gjorde då och även om jag inte varit lika stor så tror jag nog att jag inte skulle palla det. För man är så mycket piggare när man inte äter socker gluten och stärkelse. Inga konstigheter med det. 

Ska ha ett skype möte i morgon på morgonen innan jobbet då jag inte får träna fören på onsdag så passa jag på nu har väl lite tid över på morgonen. 

Sen ser veckan ut som följer jobba måndag- onsdag ledig torsdag fredag och söndag. Sen är det ju jul typ. Så nu är det dags att hitta på vad dom ska få i julklapp. Det sista sen även skriva klart debatt artikeln till en nyhets tidning och kanske skicka ut till lite fler. Dags att röra om lite i grytan tycker jag.
Nu ska jag försöka vila lite på tåget den biten som är kvar tills jag är framme. Är lite små trött efter en intensiv men helt underbar helg.  Tack alla inblandade. Ni vet vilka ni är! 








Puss och kram på er så hörs vi i morgon! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar