onsdag 10 december 2014

Lite julfest ikväll.

Som vanligt så vet man inget om maten. Men det värsta som sker är väl att jag får fasta lite extra länge. Inga konstigheter med det. Har tänkt att dissa fastan ett tag snart. typ från nästa vecka och fram till januari och bara leva som jag gjorde från start. Äta när man är hungrig och tills man är mätt. Back to basic helt enkelt.

Känner nu att det är en stress hur och vad man äter. När man åter och hur man äter. Istället för att bara njuta som jag gjorde från början. Skit samma då om vikten och min blivande kroppsform tar lite längre tid. Jag kommer väl förhoppningsvis slippa all jävla stress som man har hela tiden om att man får och inte får och så vidare. Sen har man ju nästan ätit 16:8 innan också då man oftast inte är så hungrig när men vaknar ändå. Då ja oftast äter sen på kvällen när man kommer hem och det enda man gjort är ju sovit så man har ju inte gjort slut på energin än.

Men jag ska ta bort tider ur kosten utan bara äta när man är hungrig och tills man är mätt. Enkelheten ska tillbaka och få njuta av allt gott naturligtvis inte spåra ur så mycket men just det här med att sluta testa massa saker som inte funkar i längden utan kanske i kortare perioder. Men är man som jag så blir man manisk/beroende av allt man gör och funkar just för att man "skrämmer" kroppen. Men sen vänjer sig ju kroppen med det också.

Idag vart det ett konditionspass på gymmet. Älskar verkligen Må bättre i Solna. Underbar personal och man ett skönt lugn när man kommer hit. Även om man är så trött så bristningsgränsen snart är där så orkar man när man väl kommer innanför dörrarna.

Har faktiskt nästan sovit hela natten ( 4,5 timma) i natt hoppas på att den trenden håller i sig. Har ju inte haft super flyt med sömnen det senaste. Ska dock lämna festen ikväll tidigt så det är benpass på träningsschemat i morgon och den skulle jag ALDRIG missa. Sen efter helgen så kommer jag äntligen få ett vanligt schema att träna efter inte något jag själv hittat på. Ett riktigt schema från min PT Christian som kommer leda vägen till min drömkropp 3,5 år då ska jag vara om jag inte är klar väldigt nära iallafall.

Skulle just nu kunna tänka mig att sova lite, eller inte lite hela dagen. Är fan helt slut just nu. Men Nej det är jobba som gäller man undrar ibland hur mycket man tål som människa. Det är ju väldigt individuellt det vet jag men man funderar ibland. När bristningsgränsen är nådd. Jag tror ju att jag är på gränsen hela tiden. Men tydligen klarar man lite till. Nu försöker jag ju att dämpa all stress i olika former och det går si och så med det men släpper man en stress så kommer det en ny. Helt otroligt men jag känner ju att än så länge funkar ju livet hyfsat iallafall. Inte allt för mycket som blir lidande.

Men det är en ständig fight mot stress och kosthållningen samt träningen. Vill ju allt på en och samma gång. Inga konstigheter med det. Sen hur kul vore livet om det inte var massa upp och nedgångar. Helt plant nja det hade jag nog inte klarat av. hade nog tröttnat lite på det också. Fast ibland hade det varit skönt också. Det är lite intressant hur man funkar faktiskt. :)

Idag återigen så överlyssnar man lite på samtalen i omklädningsrummen och då ska det nu efter nyår sättas igång med någon diet som man läst är bra och funkar man har testa innan och det funka ju om man bara följde den. Ja men om det är jobbigt att följa en diet så kommer den tyvärr bara hålla ett tag. om man inte har väldens bästa disciplin. Men den disciplinen är det inte så många som har. För dom blir det en diet som funkar i några veckor sen kommer en "fusk" dag och så kom en vecka och sen är man tillbaka.

Jag ska under början av nästa år starta kurser i kosthållning på mitt sätt. Jag är ju inte någon kostrådgivare men jag har ju gjort detta själv och kan ju dela med mig om vad jag gjorde och hur jag gjorde. Att ha ett-två möten/kurstider/ vecka och gå igenom vad som är jobbigt och så vidare vad händer och varför känner men som man gör ja allt vanligt som man kanske inte tar upp annars. Har inte exakt datum och tider samt priser. ( Ja jag kommer ta ut en symboliks summa pengar då jag tar av mig tid till detta och hyran måste betalas.) Är Du intresserad? Maila mig på thess@lchfkostfunkar.se . Så kommer jag med mer info när det är dags.

Nu bär det av mot jobbet och försöka tagga till lite inför det kaffe kaffe kaffe.

Vi hörs kanske ikväll eller i morgon!

Puss och kram
Thess

.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar