söndag 28 december 2014

Ledig i morgon.

Men först så är det jobb som gäller. Fick äran att sova nästan en timma i natt mellan 3-4 sen var det färdig sovit för i natt. Hade lite ont i halsen när jag vakna så jag hoppade över gymmet idag också. Men i morgon tänker jag då köra ett skönt pass för att starta upp dagen på bästa sätt. Hade som plan att kära idag men kände mig verkligen på väg att bli förkyld ( Vilket gått över till nu) så jag lät bli.

Snart dags att summera året som varit och även små planera året som kommer. Kommer bli kul Tor jag tar och gör detta i morgon det kommer nog bli några inlägg dels för att minnas och del för att blicka framåt. det ska bli kul.

Gjorde en underbart god kvällsmat igår.


Kycklingfärssås med smörstek vitkål. Alltså så gott så det är sjuk. 
Köp kycklingfärs. Stek på i rikligt med smör. Krydda med vad man vill jag valde pepparmix och lökpulver samt salt. Sen tillsatte jag ketchup från Mmsports som inte innehåller varken kcal eller socker eller något alls men den smakar ketchup. Rör om kolla så kycklingfärsen är genomstekt då tillsätter man cream chees och lite grädde. Låt detta nu små sjuda tills det tjocknat lite. 
Strimla vitkålen, lägg rikligt med smör i en stekpanna tillsätt vitkålen lite detta "koka" i smör tills kålen mjuknat lite. Då brukar jag tillsätta lite grädde så det får koka i hop och då blir det så krämig konsistens. Detta är så otroligt gott och enkelt att göra. 

När jag var inne på hemköp här i Vällingby igår så gick jag förbi bröd avdelningen och där ligger dom. Dom där jävla goda underbart doftande munkarna. 


Dom bara skriker efter mig att jag ska äta upp dom allihop. Det är ju sjukt att det kan lukta så löjligt gott som det gör och att det kan trigga igång en så galet mycket och kolla den här


Den med massa vaniljsås till jo man tackar. Ser ju fånigt god ut. Det får den göra också för jag lär ju aldrig få testa den. Detta gör mig glad men samtidigt lite nedstämd då man ALDRIG mer får testa hur det smaka. För jag inte tål det. Det är på gott och ont. Visst är det bra att jag inte tål det men samtidigt så hade det ju varit hur gott som helst och bara få testa. :) Men just det där bara testa det är där det skiter sig för mig. För det blir allt eller inget. Inte ta en bit och sen är det bra. Nej nej hela och sen köper man en till. Ja sådan är jag. Jag är beroende av socker och kolhydrater. 

Inser nu att det blivit lite väl mycket grädde det senaste och det triggar ju igång mig. Så det nu är det dags att köra utan. Ta mig ur "slarvet". Man behöver ju inte överdriva. Nu är december snart slut så då börjar  jag igen men lite striktare. Inget fuskande ( fusk = grädde i kaffet, grädde och bär, yoghurt, jag kommer dämpa mejeriprodukterna.)  Kommer inte köra fasta utan bara mat. Inget sött utan mat som den är när den är som bäst. Fett och protein. 

Nu är det dags att bege sig mot jobbet och fixa allt där inför öppning. 

Vi hörs senare :) 

Puss och kram

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar