lördag 27 december 2014

Har sovit.

I 2-3 timmar i natt. Man känner sig nästan utvilad. Helt sjukt ju var så trött så det gick inte längre. Då somna jag tillslut. Vakna vid fyra och kändes som om jag hade feber. Var feber seg. Men det har nästan gått över nu så de var nog bara något då. Men valde att strunta i träningen nu på morgonen och man lusten faller på efter jobbet så kan man ju gå då. Annars blir det i morgon på morgonen.

Vet att min bror tipsa om att träna på kvällen men jag är piggast på morgonen och det är minst folk också så man inte behöver bli störd i sitt pass. Men jag har inte följt det där tränings schemat helt som min personlige tränare Christian fixat då han sa till mig att så länge jag har sömn problem så kör bara det du tycker ger dig något. Inte lägga stress på träningen också. Så jag tar hans övningar och kör dom men kanske inte på samma sätt som har lagt upp det. Men som sagt hoppas verkligen att min sömn bli normal igen. Så man kan träna igen.

Tänkte åka upp till min personlige tränare i januari och typ ta en vecka så vi hinner träna igenom schemat lite så det sitter. Det blir oftast ganska stressigt när man är där för jag inte hur den tid som krävs. Så tänkte typ ta en veckas semester. För att träna och kanske vila upp mig lite också som nog behöver göras. Man orkar inte så mycket när man inte sover.

Men som igår vid 22 då tycker jag att det var bra att börja baka till exempel. Så sagt som gjort men samtidigt så var jag ju sugen på kaffe ( Nespresso med typ inget koffein) så satte på en sån och sen var det ju lite disk som jag var tvungen att fixa också och sen torka av överallt mitt i detta kommer jag på att jag gjorde ju kaffe som typ var kallt nu. Ja just det jag skulle baka det var det jag skulle göra från början. Satte på ugnen och sen kolla lite instagram och Facebook. Snapa lite och sen väga upp torr varorna och ja just ja kaffet. Svara på snapen som kom tillbaka ( Bland annat från Christopher som jag fick kommentaren Men kan du vara lugn och inte hålla på med massa saker hela tiden. Fattar inte vad han menar alls. ;) ) Tillslut runt 24 var det klart med baket. Ja men bättre sent än aldrig.

Det fungera hur bra som helst att göra brödet utan vört kryddan i. Samma konsistens men ingen smak så. Så typ som formfranska.


Ja ni ser ju hur fint det blev. Så här gör man. 

Ställ ugnen på 175-180 grader. 

10 ägg
100 g smör 
6 msk grädde
4 dl pofiber 
2 msk fiberhusk 
4 tsk bakpulver
lite salt. 

Smält smöret och tillsätt grädden låt stå och svalna lite. Mät upp dom torra ingredienserna i en bunke. 

Knäck äggen i en separat bunke en rätt stor bunke. Vispa upp äggen så dom blir fluffiga med en elvisp ca 3-5 minuter vispa ner gräddsmöret och sedan rör ner de torra ingredienserna rör om väl så allt blandas sen låt det stå i mins 5-10 minuter så det får svälla lite. Sen häller man upp i en brödform och in i ugnen i ca 40-45 minuter.

Men så gott, lite smör och ost på det och  man är i hamn så att säga. 

Ska testa att rosta dom ikväll. Ska även testa och frysa in detta bröd och kolla om det smakar lika och har samma konsistens när det varit fryst. 

Men nu måste jag göra mig i ordning till jobbet trots att jag drabbades av en akut trötthet men en kaffe till så har det nog gått över. Håller alla tummar jag har att jag får sova lite till natten nu som kommer också även om det bara är någon timma så är det mer än inget. 

Ja men då kör vi lördag och jobba står på schemat. 

Puss och kram på er! 

Thess







4 kommentarer:

  1. Jag får tacka så mycket för receptet, det blev det bästa LCHF brödet som jag provat hittills! Kanon!

    SvaraRadera
  2. Så lite ja det är helt gudomligt. Håller på och utvecklar det lite till med smaker och liknande. :)

    Tack igen!
    Thess

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte när det blir en kladdig/äggig konsistens.
    Hur blir detta bröd?
    Kanske pofibern håller emot?

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://lchfthess.blogspot.se/2014/12/har-sovit.html

      Lovar att detta recept kommer att göra dig lycklig. Har också väldiga problem men lchfbröd. Men detta var och är riktigt gott.

      Tack

      Thess

      Radera