torsdag 4 december 2014

Återblick.

När det inte känns som om det händer något. Vad har du åstadkommit hittills. Titta på lite bilder och även om man nu råkar vara tjej och kroppen svullnar hit och dit och ibland inte så har man ändå gjort de en jävla resa. Spelar ingen roll om du gått ner 10 eller 130 kilo Du har gjort en resa som är värd att vara stolt över. Du är värd att vara stolt för DU har gjort den. Jag håller på att lära mig vara stolt. Det är inte så lätt som man tror att vara stolt över vad man gjort även om man vet att man gjort något bra.

Men det har alltid varit så på ett eller annat sätt. Så har jag varit tvungen att "hävda" mig att jag är bra trots att jag inte är snyggast. Jag har fått slita lite extra trots att jag är duktigt på det jag gör. Sälj jobb som serveringsjobb spelade ingen roll där. För jag var inte lika snygg som dom andra och och för att kompensera det så fick man se till att vara bäst hela tiden att för att inte mista jobbet eller liknade. För den om är bäst den vill man ju ha kvar. Den är ju omtyckt. Den är ju bäst. Det är lite svårt att förklara men även om det kanske inte varit så att man varit dömd efter sitt utseende så har det Alltid känts så. Att man varit mer uttittad än andra men har synts på ett annat sätt än "vanliga" människor.

Innan jag lade om min kost så hade jag mer eller mindre gett upp med vikten. Jag insåg att jag aldrig kommer bli smal och snygg utan får se till att vara bäst i allt jag gör och då kan man bli omtyckt på det viset. Konstigt att det ska vara så att man inte har en minsta lite gnutta självkänsla när man är stor. Det värsta är nog att det sitter i även nu som något mindre. Inte att jag måste vara bäst på jobbet längre men nu har det blivit något annat. Bäst på gymmet har blivit en bit istället. Självbilden förändras inte bara man går ner i vikt ska man vet utan den kräver även den träning vilket jag missat på vägen. Så (ja Monica och Murat jag försöker) jag ska verkligen försöka allt jag kan att förstå och faktiskt tycka om mig för mig. Inte för mina prestationer.

Nu är det dags att åka till jobbet och rocka loss lite.

Jo gjorde ett test igår på Facbook lite kul för det är så jag vill att man ska se mig som svaret blev.


Vi får höras lite senare. 

Puss och kram och njut av dagen! 

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar