fredag 21 november 2014

Väntar med spänning.

Se om det kan vara så att man är i tidningen igen. :) annars blir det nog nästa Allt om lchf bilagan till Expressen. VI får se med spänning. Dom skulle ju har varit och tagit kort men har inte hört något så dom hitta kanske något på internet. Det märker vi.


Igår kom hälften av Julklapparna som jag beställt vilket var löjligt snabb leverans. Hur bra som helst. Sen kommer nästa förhoppningsvis idag eller nästa vecka och sen är det bara lite kvar. sen är jag klar. GUD SÅ SKÖNT. Så på tisdag är jag klar med alla klappar. :) Sen ska det bokas lite tågresor till Dalarna så man kan komma dit i December och köra lite PTpass med Christian och knäcka ut min rygg igen. Vet inte vilket jag längtar till mest. Men träna ligger mig varmt om hjärtat och tänker börja lite smått på måndag och se hur det går.

Då jag hoppas att knät blivit bättre och att även förkylningen är borta helt för nu längtar jag på riktigt att träna saknar träningsvärken. Endorfinerna och välmåendet. livet känns lite mer meningsfullt när man tränar känns det lite som men ja vi får se vad min jävla kropp säger. Man måste tydligen lyssna på den säger alla så då gör jag väl det då. Men hur svårt ska det vara att bli frisk?


Funderar på hur man ska få folk att sluta äta socker att stänga ute den biten helt ur kosten. Att inte ha den som belönings för allt man gör. Att inte alla barn får godis om dom gör något bra. Det blir ju lite som en hund som man ger hundgodis till när den ska lära sig sitta. Lite så blir det ju att gör dina läxor så får du en klubba. Säger verkligen inte att ALLA gör så men det händer. Vet på mitt jobb där blir man belönad med godis och annat sött så fort man gjort det lilla extra till kunderna så händer det väldigt ofta att man får något av kunden och 99.9% av fallen så är det något med socker. Jag tar det som en förolämpning efter all denna forskning som gjorts och görs att man får så mycket sjukdomar av socker men ändå ska vi proppa oss fulla av skiten. Vill dom att man ska bli sjuk? Få cancer diabetes demens ibs ja raden av sjukdomar som man kopplar samman med socker är lång. Sen inte tala om fetma.

Vi måste göra något åt detta i vårat samhälle att vi inte låter detta löpa på som om inget hänt på 14 år har vi nu öka diabetes typ 2 sjuka till dubbelt så många som innan. Är det inte lite sjukt på 14 år. Typ 2 är inte längre bara äldre som får utan även väldigt mycket yngre. Vi måste göra något vi måste öppna ögonen för vad som håller på att hända. Att vi idag utför gastric bypass på barn för att försöka råda bot på barnfetman? Ja men vi gör så att vi skär bort magsäcken så du inte kan äta något typ och sen kopplar vi om lite i tarmsystemet så du inte tar upp någon näring av det lilla du får i dig. Då lär ju inte fetma vara ett problem längre. Nej klart det inte är men hur jävla bra mår kroppen av en sån operation.

Jag blir både ledsen och arg på samma gång att vi inte bara kan lösa skiten med att ändra kosten lite lätt. Men det är för mycket pengar i socker så vi lär nog aldrig få bor på skiten. Men skam den som ger sig som man brukar säga jag tänker då fan inte ge upp jag tänker stå på mig i detta kan jag tappa över halva mig själv så kan väl fler göra samma resa som jag. Eller rättare sagt vi kanske kan lösa problemet fetma genom något så enkelt som att ta bort sockret ur kosten. Det behöver nog inte vara värre än så. Visst vore det väl bra om vi dissa glutenet också men vi blir ju begränsade med mindre gluten om vi bara tar väck sockret.

Det blir inte mycket gluten kvar att äta. För nästan allt bröd och liknande innehåller ju sockret. Bullar och liknande försvinner direkt så ja bort med det där jävla sockret #FUCKSUGAR. 

Nu gott folk ska jag jobba så nu ska jag försöka tagga igång mig själv lite. Önskar er en underbar dag för det har jag då tänkt att ha. UTAN SOCKER! :)

Puss och kram.

Thess



2 kommentarer:

  1. Hej Thess! Läser din blogg och tycker det är helt fantastiskt hur du har förbättrat din hälsa. Jag känner samma som du. Vi måste göra någonting åt det här sockersamhället. NU! Jag började också blogga för några dagar sedan. Har så mycket att skriva om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där! :) Och tack så mycket. :)


      Tillsammans blir vi starka!

      :)
      Thess

      Radera