lördag 22 november 2014

Jobba helg.

Så ser min helg ut och det är rätt skönt dagarna är ju inte så långa och förhoppningsvis så blir det ite att göra och då går tiden snabbare. Så helg jobb gör mig inget alls.

Laga så god burgare ikväll




Burgaren:

5 port. 


1000g blandfärs eller nötfärs. 
2 äggulor 
1dl grädde 
kryddor

Blanda och stek i rikligt med smör för smaken på burgaren. 
.
Sås smetana blandat med sambal olek, kryddor 

Detta kallar jag fredagsmys delux. Vilket man ska ha på fredagar. Men bara för det står mys s betyder det ju inte att man måste äta socker gluten eller stärkelse för det? Nej det behövs inte. Utan man kan göra det utan socker. 

Bara vårat jävla belöningssinne som vill ha något sött i belöning för nu är det fredag och jag har jobbat hela veckan jag är nu värd godis chips eller liknande. Jag vet jag var likadan så det är inget konstigt med det. Men varför måste vi ha något att äta på som belöning och varför måste det vara sånt som gör oss sjuka eller feta? 

Varför inte bara laga lite god mat lägga pengarna på extra gott kött och kanske kryddsmör eller beasås och en god sallad. Kan inte det vara den bästa belöningen. Få äta sig mätt och glad på vanlig mat. :) Hur underbart är inte det? 

Nu vet jag att jag inte kommer lyckas med att få hela världen att sluta äta socker men jag kanske kan få den att äta lite mindre? Det är ju bättre än inget. Tänk om vi kunde halvera socker intaget. bara där skulle man nog märka skillnad. Jag vet att det är jobbigt då det är socker i nästan allt man köper i affärerna. Man kommer behöva läsa lite mer på varorna man köper så man verkligen ser vad man köper. Lite nyttigt kan man säga. 

Nu ska jag sova upp och jobba i morgon 
Vi hörs i morgon! 

Natti natt! 

Puss och kram! 
Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar