söndag 9 november 2014

Stress och åter stress

Hur fan blir man av med stressen? Jo man möter stressen i vitögat. Så kan man säga för att man kanske ska förklara på ett bra sätt. Det som gör mig stressad är det jag måste göra. Som jag får INTE dricka Celsius. Men det blir ju en stress när jag är sugen på en om kollegorna står och dricker dom för jag får inte. (Min fantastiske vän och PT Christian har förklarat detta för mig) Så från och med nu så får jag om jag är sugen. Så ja, jag tog en idag och det var väl inte hela världen men jag kände mig lite lugnare efteråt. Detta är ett stress moment i mitt liv. Allt jag inte får och allt jag måste.

Det funkar inte om man ska leva ett humant liv att ha det så. Min inre stress kommer att äta upp mig totalt om inte jag börja släppa lite på mina måsten och förbud. Sen håller vi på och bygger upp ett kostprogram till mig som jag ska börja med på tisdag när jag kommer hem och det ska följas fram till nästa gång vi ses. Det kommer ta cirka 3 veckor med mätning av mat till det sitter i ryggraden. Då blir det inte under eller över ätning av mat utan normal ätning och då är den stressen också borta.

Sen om jag är sugen på grädde så FÅR jag äta det. DET är okej. Jag tror även att om "jag får så blir det nog inte lika roligt" om man förstår hur jag tänker. Vi får se hur det går. Men testa kan man ju göra det kostar ju bara några kilo upp eller ner värre är det ju inte. För om min stress släpper så kommer nog kilona släppa också tillslut. Eller så blir det att köra ännu hårdare. Men det märker vi då. Nu är fokus på att låta bli att förbjuda och släppa alla måsten.

Tack ALLA underbara vänner som finns runt mig när jag verkligen behöver er och att ni orkar med mig, för det är knappt så jag gör det ibland vill jag lova. Men tack innifrån hjärtat TAACK!

Nu ska jag till min bästaste vän och mysa en sista natt innan det blir hemgång efter gymmet i morgon samt kiropraktor så är det hemgång. Då hörs vi igen!

Puss och kram på er alla där ute!


Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar