måndag 10 november 2014

Han är en underbar han

Min Pt Christain.



 Han är den som kan och förstår mig lite och jag tror jag lär han lite också om just sådana som mig som är förlorad till sockrets makter. En sockermissbrukare även matmissbrukare. För även om det är vanligt att man har ett sådant missbruk så är det inte vanligt att prata om eller vilja lära sig om. Att förstå min ångest som kommer i tid och otid. Min stress som blommar upp genom alla tankar som far omkring i huvudet hela tiden. Att ta mig så på allvar att jag fått hjälp med min rygg hos en herre som jag lovar och svär var det bästa jag varit med om. Då min rygg låste sig igår och träningen inte vart av. Men fick en tid hos han som Christian går till om han skadat sig vid träning eller lek.

Han heter Ingemar Höglund och ja han kunde sin sak. För han fick mig från att vara 2-3 cm sned i ryggen till nästan inget men sen förklara han att det kommer gå tillbaka lite och sen nästa gång jag är uppe så kommer jag igen och då kommer det bli bra. Han hade nog velat att jag kom om ett kortare tag men inget jag kunde göra något åt nu men bor du i Borlänge eller Dalarna så ring han om du har problem. Vilken herre!


JAg har lärt mig mycket om mig själv den senaste tiden som jag inte visste för ett två år sen eller ens hade en tanke på för fem år sen. Mycket som kommer som en AHA upplevelse men för andra runt omkring blir mer ÄNTLIGEN. Men när man lever mitt i allt och livet rullar som det ska och man mår som man ska bra och ja livet rullar så tänker man inte så mycket på varför och när eller hur saker funkar. Men sen när man börjar komma ikapp livet och det som känns underbart i början av min resa blir en vardag så kommer även ens problem och sådant som var jobbigt då blir jobbigt nu.

Som att slutföra saker istället för att hitta på nya. Då innan när jag vägde som mest så kunde det vara till exempel att tvätta. Boka n tid men orka inte röra mig så det vart inte av sen visste jag att jag hade lite extra kläder så det gjorde inget. Men då kanske jag börja med att resna i mitt rum istället men man trötta på det ganska fort också och sen laga man lite mat och kolla på tv kanske. 

Nu är det mer att jag vill så mycket hela tiden och hjälpa andra hela tiden och berätta min story och träna, äta rätt och sen även ut och dansa till någon skön dj som spelar i stan och sen hänga med vänner samt instagaram och blogga och fika lite till sen ska det jobbas också i denna karusell Samt tvätta städa och sen sova lite ja ni anar inte hur mycket det snurrar runt i huvudet på mig och när det blir för mycket så blir jag antingen helt lam inget blir gjort ( Då jag fixat att göra listor) sen hittar jag något nytt att göra. Inget blir klart som jag vill att det ska bli men jag skaffar mig mer saker att göra mer projekt att styra upp. 

Allt detta för jag orkar mer nu än för några år sen. Hjärnan har alltid tänkt jättemycket men jag har inte orkat göra dom grejerna jag önska jag orka. Nu orkar jag och ja det blir fan inte lättare. För nu vill jag ju göra allt på en och samma gång. 

Fått nya läxor av min Personlige tränare tills nästa gång jag kommer upp som blir det 13-14 december då ska jag även till kiropraktorn igen. Fixa till en sista gång så man blir rak i ryggen. Inte sen som jag varit nu några år och då är det inte så konstigt att man har ont och att musklerna krampar hela tiden. 

Dock får jag inte träna på två dagar nu. Men jag har lite annat som måste göras så det är lugnt. Men jävlar på fredag säger jag bara ååh vad jag ska träna. Inte hårt som jag gjort innan utan nu är vi där igen teknik teknik teknik. Ass 2 the grass är målet utan att tappa hållningen då kan jag börja med marklyft på riktigt och köra som jag ska. 'överkroppen är lugnt där får jag lasta på så mycket jag orkar så länge jag kan fortsätta med min hållning och jag varierar övningarna. Idag gick vi igenom rygg innan jag åkte till Ingemar och knäckte rätt ryggen. 

Vilket var jättekul för nu kan jag träna rygg vilket jag varit dålig på tills nu då jag inte riktigt vetat vad jag ska göra. Men nu har jag lite övningar och dom ska roterat och man ändrar lite granna bara i ställning så blir det helt annorlunda och variation är det som gör att man tränar funktionell träning. 

Tack igen underbara Christian Havi för att du orkar med den här tjejen. Jag vet hon är jobbig då jag lever med hon 24/7. Men jag lovar med hela mitt hjärta att jag kommer inte göra dig besviken på något plan. Du kommer kunna ha mig som bästa referens när det kommer till klient som du lyckats få från fet till fit :) 

Sitter på tåget nu och ska spåna lite i ett projekt som jag faktiskt brinner lite extra för då det ligger mig väldigt varmt runt hjärtat. Det kommer jag berätta om så snart det är klart. 

Sen är det snart dags att publicera min hemsida där ni kommer kunna följa mig och min resa från fet till fit innan 40. Där finns Christian och han kommer kunna svara på frågor en gång i månaden cirka och ni kommer verkligen få sen min förvandling och det kommer bli hur kul som helst. De kommer inom någon vecka vara klar. :) Så snart så kommer det hända grejer här vill jag lova. Sen får ni inte glömma att köpa hemmets journal denna veckan släpps den 13.e :) där är jag och min resa fram tills i somras. Dock kan jag tänka mig att målen ser lite annorlunda ut nu. 


Förljer man mig hyfsat så märker man att jag har mycket runt mig och det händer grejer hela tiden och nya mål som sätts upp. Mitt mål nu är att släppa stressen och mest njuta en sak i taget och en dag i taget. Är jag sugen på en Celsius så får jag dricka det. ÄR jag sugen på grädde och bär får jag äta det. Kommer jag upp i ett kolhydrats intag på 10-20 gram om dagen så är det så. Vi testar oss fram till vad som är bäst. Så enkelt är det. Det ska inte vara så konstigt och svårt. Jag måste bara lära mig vad en potion är och hur mycket jag ska äta. Men jag har insett att om jag ska klara detta så måste jag nog öka kolhydraterna lite då tillbehören som till exempel broccoli, sallad, vitkål måttar väldigt men är inga kcal och tala om men lite mer kolhydrater. 

Men om man testar en månad och ser hur man mår så märker vi nog att detta kommer funka. För så levde jag ju förut. Åt ju alltid sallad och liknande till proteinet. Men sen vart det bara super strikt och visst det gjorde nog att jag mår ännu bättre men jag mådde verkligen inte dåligt innan. :) Men lite piggare vart jag nog. Men jag kommer inte böja på sockret där är och förblir det noll tolerans. Annars så kan jag ju inte står för min tatuering. :) 


Den bär jag med stolthet som jag gör med alla mina tatueringar. Inga konstigheter med det. 

Nu ska jag gå och hämta kaffe som jag får gratis av SJ då jag har svart prio kort och jag får det så då kommer jag att utnyttja min gratis kaffe. :) 

Vi hörs i morgon igen! 

Puss och kram alla ni som följer och peppar mig i min resa! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar