tisdag 11 november 2014

Förkyld?

Men varför då? Beställde inte detta så vem är den skyldige att smitta ner mig. Ont i halsen också. Nej jag tänker inte bli sjuk nu. Tur dock att detta kom nu när jag har träningsförbud. Så på fredag får det snällt vara över detta dryga förkylnings skit. Träna träna träna 
Har även lyckats få ont i höger knä. Känns som om man skulle vilja "knäcka" ut det som man kan göra med typ fingrarna. Men det går inte (har ju naturligtvis testat) men det är nog bara att jag sovit konstigt.


Morgon mötes tisdag som alltid imorgon är det utbildnings onsdag och sen är det Ibiza fest torsdag hur underbart är inte det så? Sen är det super fredag. Alltså vilken vecka. Nu förstår ju själva att man inte har tid att vara sjuk liksom. Som jag längtat tills torsdag Ibiza baby Ibiza! Som jag långtar till Ibiza måste åka dit nästa sommar funkar inte på något annat sätt. Musiken stränderna solnedgångarna soluppgångarna musiken stämningen. Ja allt är underbart med Ibiza.




Glömde ju att det släpps en artikel om mig också i Hemmets journal sen vart jag även lite kändis i Tyskland nu också fick hem tidningen igår. 



Hur kul som helst att få vara med och inspirera till en bättre hälsa ute i världen. Sen ska vi inte glömma att låg kolhydrats kost inte bara hjälper för viktminskning utan även hämmar massa sjukdomar. En person med diabetes typ 2 kan helt slippa att ta insulin, att socker matar cancer ja det är inget nytt. Så rent teoretiskt sett så borde den även hjälpa mot cancer då man inte äter socker. Astma adhd fibromyalgi migrän ibs diabetes typ 1 blir bättre. Acne alla jag frågat och pratat med har fått lugnare magar. Sen att man blir pigg och orkar mer är ju bara en bonus tycker jag. Så viktminskningen är bara en bråkdel vad låg kolhydrats kost hjälper till med.



Men eftersom vikten blivit ett problem i Sverige och världen så kan ju detta vara lösningen till att slippa göra gastric bypass operation högt ock långt då även nu på barn. Det känns som om att man försöker sopa problemen under mattan genom att bara operera bort magsäcken och flytta om tarmarna. Tror inte det sitter i magsäcken. Det sitter i huvudet. Det sitter och så länge vi inte fixar till vår ätstörning varken man under äter eller överäter så kommer bara operationen förstöra hela ditt liv. Visst du är mindre hungrig för du inte har någon magsäck kvar. Men du får ju inte i sig någon näring. Du får ta piller resten an livet för att få upp lite näring men varför? Sen varför opererar vi barn? Varför inte bara äta riktigt mat. Utan gluten socker och stärkelse??

Tänk om alla bara kunde testa att dempa intaget av gluten och stärkelse och sen utesluta socker helt. Då skulle inte sjukvården ha så mycket att göra tror jag. Vilken dröm det vore att inte bli helt idiot förklarad varje gång man beställer mat på krogen eller ute generellt. Utan det vore naturligt att bara inte äta detta. :) Drömma går ju alltid. 

Nej nu är det jobb som kallar! 
Vi hörs senare. 

Puss och kram på er! 

Thess



2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med knä, rygg, förkylning! Har tittat efter HJ flera ggr men har inte koomi ut. Vet du vilken tysk tidning , som har reportage om dig. Jag kunde tipsa min brevvän i Berlin. Jag kan undra på dessa gastric bypass operationer,om de liknar dessa op som gjordes vid magsår förr. 3/4 delar av magen skars bort, tarmen kopplades på. Ingen nedre magmun kvar utan maten dumpades ner i tarmen. Min far gjorde en sån op och kan nog säga att han svalt. Roligt följa din blogg.

    SvaraRadera
  2. Tack Tack. Ja det är nog inte helt omöjligt. Den heter Low carb- lchf
    magazin fur gestundheit und ketogene ernährung Om jag nu stavat rätt. be hon googla på detta så finns jag där.

    Jag hoppas också att det ger sig snart. :) Har inte tid med detta. :)

    Tack igen!
    Thess

    SvaraRadera