måndag 3 november 2014

Mejeriprodukter gör mig knäpp.

Det triggar igång allt och lite till. Har gått igen och varit tok sugen på celsius vilket inte skulle vara hela världen om jag skulle dricka en. Men här är mitt problem det blir ju inte bara en det blir ju fler. Så det är bara att hoppa över och vänta till anfallet har gått över. Det borde väl släppa någon gång hoppas jag. Bara så sjukt drygt att ha det. Men jag får skylla mig själv. Jag kunde låtit bli både gröten och plättarna i helgen. Men nej det gjorde jag inte så nu sitter man här.

Men jag har iallafall träningsvärk i magen från bål passet igår vilket är lite lätt underbart i hopp med att det inte är så skönt fast det är skönt ändå på något vis. Sen är det en underbar bekräftelse över att man gjort något bra. Vilket är underbart och det är lite smått med endorfiner som rusar runt när man känner av träningsvärken. Vilket ger en "kick" och det är den jag vill ha. Kicken som gör mig lycklig. Ja jag vet att jag är lite knäpp men sån är jag drivs av kickar och endorfin rus. Ja jag är en beroende person som hittar kickar precis som alla andra.

Nu är jag ju glad att jag valde träna och kost som mina kickar istället för att till exempel festa varje dag för det skulle jag kunna hamna i utan problem. Ett beroende avlöser det andra. Så är det med alla beroenden dom avlöser varann. Det man söker är kickar i livet. Vilket nästan är löjligt ibland. Lite därför jag bloggar som jag gör för att bearbeta mina idéer tankar och känslor som far omkring i kroppen och huvudet på mig. Försöker sätta ord på sånt som man kanske inte alltid tänker på att det känns på ett sätt som inte kanske så lätt. Som en sån enkel sak att man känner sig ledsen och nerstämd även om man vunnit över sockersuget. För man känner sig tom och ensam. Vilket inte alltid är så lätt att förklara när man är på jobbet och har en sån dag.

För hur förklarar du för dina kollegor att jag är idag lite nedstämd då jag vunnit kampen igår över min drog. Men har det lite jobbigt idag och även i morgon för nu känner jag mig ensam och tom? Det första som kommer fråga är drog? Ja socker. Socker är en drog. I mitt liv är det jobbigt att gå igenom detta titt som tätt. Att den får en att känna sig dum för att jag inte ätit det. Det är så sjukt hur hjärnan funkar. Att den kan bestämma över en på det sättet att man inte har en liten tala där. Att den tar över helt och verkligen får mig själv att ha en nedlåtande syn på sig själv just bara för jag inte fick mitt socker. Men efter några dagar så är man oftast på banan igen men dessa dagar innan man är tillbaka är det inte lätt vill jag lova.

Men kämpar med sig själv så det går inte att beskriva. Att hitta på något att vara glad över och verkligen försöka tänka bra tankar hela tiden istället för dom dåliga man tänker och det krävs inte mycket för att det ska triggas igång. Det krävs lite grädde för mig. Mer krävs inte för mig. Men jag erkänner jag synda lite idag faktiskt inte med kolhydrater. Utan med julmust. Light såklart. Men den är ju hur söt som helst. Lite som Celsius så det fick bli istället för den. Men det får inte bli en ovana. Även om julmust bara finns en liten stund på året så är det bäst att inte vänja kroppen med sött allt för mycket. Blir bara jobbigare sen.

Men hellre en julmust light än massa grädde och bär. Eller Celsius. så jag är lite stolt över mig ändå. Att jag lyckades stå i mot grädden idag. Att jag klara det med en julmust. Har inte druckit tillräkligt med vatten idag heller vilket också gör att man är sugen hela tiden det ska li ändring på det i morgon. Orka gå omkring med sötsug. Nej jag vill bara må som en prinsessa.

Nu ska jag fixa matlåda till i morgon.

Köttfärsgratäng med nudlar.




Stek på en god köttfärssås Med dom kryddor du brukar ha. Så tjock du kan få såsen. Jag valde att endast ha i cream chees så den verkligen vart tjock. Sen till satte jag Nudlarna från mmsports.



Klippte sönder dom först till mindre bitar, blandade i detta i köttfärssåsen små koka i hop lätt innan jag hällde över det i en ugnsfast form Toppade med massa ost. in i 250 grader gärna med grill på så osten får färg. Sen är det bara att njuta! Så gott! 


Nu ska jag sova. klockan ringer 04 i morgon mot gymmet och sen jobba jobba jobba. Och på kvällen blir det Samsung utbildning. :) 

Tack för idag alla som läser och tittar på bilderna. :) 

Puss och kram på er! 

Thess












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar