måndag 3 november 2014

LEGDAY.


100 kilo 10x3 efter att sen öka till 120 kilo 10x3 sen var benen som överkokt spagetti och då utmana jag mig själv med att köra balansplatta. På den vart det 10 vanliga knäböj 10 knäböj på vänster ben och 10 knäböj på höger ben. Vila 30 sekunder och sen lika två gånger till så man gjort 30 av varje. Sen kan jag lova att mina ben är trötta. Men vilket endorfin rus man har i kroppen. Helt underbart kan man väl säga utan att ljuga. 




Har nu bråkat med min telefon som inte funkar som den ska. Vi är INTE Vänner just nu Då inget funkar som det ska på den. Men skam den som ger sig. en fabriksåterställning kanske gör susen? Återkommer om detta sen. 

Lunchen idag blir nuggets ska bli så galet gott så det finns inte vill jag lova. Som jag längtar tills klockan slår 12 så man får lite mat i sig igen. Då är fastan över och matfönstret öppnar. Kanske ska vänta tills klockan 13 så har man ju 8 timmar tills klockan 21. :) Då slipper man stressa hem och laga mat efter jobbet. 

Nu är vi där igen kolla på nyhetsmorgon och man ska äta rätt och röra sig mer? Men när fan ska man fatta att 80% av viktminskningen är ju kosten? Höj priset på skit maten och sockret så kommer vi lösa väldigt många problem med fetma för både barn och vuxna. Där har vi ett problem. Det kostar nästan igen att köpa en läsk i dagsläge om man jämför med för 30 år sen. Att köpa kött och fisk är "dyrt" så man väljer att köpa pasta istället som är billigare och till det någon billig pasta sås och innehåller mest skit. 

Varför inte bara äta riktigt mat? Laga sina köttbullar från grunden? En god köttbit med lite kryddsmör eller beasås? Dämpa fruktintaget till en frukt om dagen. Frukt är socker det med. Lika som att äta vilken godis som helst. Men om man vill äta frukt gör det. Men man behöver ju inte äta 5 om dagen som vissa rekommenderar. Då blir ju socker intaget lika stort som en påse godis. Men detta är upp till var och en. Hur man vill göra jag dissar frukt helt. Då det i min värld är rent socker. 

Sen nej deta är inte lätt då det är tillsatt socker i så gott som allt. Mer eller mindre men man mår bättre utan socker och man klarar ett liv utan socker. Jag är väldigt sockerberoende själv och vet att det är tufft och jobbigt men om man jämför hur jag mår nu och hur jag mådde då? Då är det inte värt någon gång att att ens äta socker. Men det är jobbigt det är inte lätt socker är en drog som vilken som helst. den är tuff att ta sig ju och den är tuff att hålla sig ifrån. Men det går även om man har bra dagar och mindre bra dagar. Jag lovar det går. Kan jag kan DU. 

Nu är det dags att tagga till inför jobbet och en skön måndag. 

Hörs senare! 

Puss och kram! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar