tisdag 25 november 2014

Gymmet avklarat och snart är det jobbet.

Även om jag tyckte att klockan ringde lite väl tidigt idag ( 04 ) så är det denna energin efter gympasset som gör det värt allt och lite till. Sen träningsvärken från igår som kommer skönt krypandes i benen och endorfinerna rusar runt i kroppen :)

Måste börja väga min mat igen då det snabbt spårar ur och inte blir så vi planera jag och min PT Christian Då grönsakerna blivit lidande och då ökas av automatik fettet och då även kcal inte för man behöver vara benhård på kcal men man ska ju ha lite koll på dom ändå. Ska verkligen klara av detta att få min drömkropp innan jag fyller 40.


Kommer ju ALDRIG kunna få exakt sådan kropp men så nära det går. Jag har ju tyvärr lite hängig hud vid armar och lår samt bristningar men vafan jag kan ju nästa få denna kropp. Hur som så har jag ett mål och en massa delmål. Mitt första mål är att lära mig leva en dag i taget och inte ställa massa krav på mig själv hela tiden utan ta dagen som det blir. Inte massa krav och måsten för då tar det cirka några veckor och jag faller helt. Vilket inte är optimalt levnads sätt utan nu får jag helt enkelt jobba på att lära mig att leva utan massa prestationskrav. 

Allt löser sig ju tillslut. Så har det alltid varit och det kommer alltid att vara. Jag ska göra mitt allt för att ha så kul det går att ha i livet och njuta av varje sekund och inspirera så många som möjligt på vägens gång men inte massa tvångs grejer utan det ska vara för det är kul. Den dagen jag inte tycker det är kul att träna längre då slutar jag. Men just nu är detta min frizon som ger mig all energi så jag orkar resten av dagen. 

Men den dagen jag inte alls känner så som jag gör nu så kommer jag sluta med de. Ja klart det finns massa saker som man måste göra även om man inte vill men så är det ju att vara vuxen. Men ju mindre måsten ju bättre och roligare lär man ha i livet. Samt mindre stress för är det något jag är bäst på så är det att stressa sönder mig. Som nu till exempel. As stressad just för att hinna till jobbet i tid. Vilket jag oftast gör det kan diffa på någon minut men det jobbar man ju in under dagen. 

Men all sån stress ska jag jobba på att få bort för stress är min värsta fiende. Så är det och det gäller nog inte bara mig utan alla. Men nog om det. Nu ska jag stressa till jobbet och ha en underbar dag. Vilket jag även önskar er! 

Puss och kram ! 

Thess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar