måndag 24 november 2014

Är min/vår kost för lata människor?

Nej det skulle jag inte påstå. Men visst finns det vissa som bara bytt kost och inte tränar. Men jag anser att jag inte är så lat längre. Jag skulle väl även säga att jag egentligen inte var lat innan heller. Men det var nog så många såg mig. Som inte känner mig. Jag var ju enormt fet. Då är man ju lat och inte rör på sig tillräckligt mot vad man äter. Men jag gick upp varje dag och gick till jobbet. Fatta nu att jag i slutet vägde 230-240 kilo bara att resa sig upp från sängen var ett tyngre gym pass skulle jag nästa jämföra det med. Sen att man stod upp hela dagen och böjer sig ner och liknande är ju också som att köra ett tyngre benpass skulle jag jämför det med.

Testa någon gång om du får chansen att ta på dig en viktdress på 130 kilo för då får du det jag gått ner och testa att gå bara några meter. Visst man gick inte upp allt på en gång så man testa att gå 10 m så kan man nog få en inblick i hur jävla tungt det var. Det var därför jag inte hängde på gymmet då. Men Nu är jag där så ofta jag kan. Som idag hela kroppen bara pirrar av ett lyckorus. Helt underbart det här med endorfiner. I love you endorfiner.



MEn seriöst vad man tappat balansen fort märkte jag. Eller så har det att göra med min rygg som vart rätt knäckt? Ja jag var inte alls lite bra på ett ben som innan. Men övning övning övning så är jag nog snart tillbaka igen. Tog det även väldigt lugnt i knäböj maskinen. Då jag inte våga mer med knät men det gick jätte bra faktiskt körde ju även benspark och utfall knäböj teknik så jag fick så jag klara mig. Min ben var som spagetti när jag var klar. Men som sagt dessa underbara endorfiner bara rusar runt nu i kroppen så jag kommer leva på detta resten av dagen. 

Imorgon är det armar axlar som ska få smaka lite. Var ju som sagt ett tag sen jag körde något alls typ 2 veckor sen jag ens var på ett gym. Skit förkylning och knä. Men nu så är allt som vanligt. Ja det var jobbigt att gå upp idag då jag inte kunde somna igår för jag hade tydligen annat att tänka på så min hjärna ville inte sova. Så ja idag var det jobbigt men det gick jag klara det. Jag är stolt och jag gjorde ett grymt benpass. 

Har fått frågan några gånger Hur klarar du av att gå upp till gymmet så tidigt var får du din disciplin ifrån? 
Helt ärligt så har jag inte någon annorlunda förutsättning än någon annan. Men Jag är en beroende person  och drivs av "kickar". Endorfiner ger mig detta en "kick" som är precis som alla andra saker beroendeframkallande. Allt som slutar på -in är tydligen beroendeframkallande. koffeIN nikotIN endorfIN (apelsIN?? Skoja till det lite här men vissa fruktsockret kan man bli breoende av.) HeroIN Ja ni förstår säkert vart jag vill komma. Man jag drivs nu av endorfinet och vill ha detta varje dag. 

Det är vad som får mig att gå upp på morgonen. För tro mig jag är det mest morgontrötta som finns jag lovar. Eller nja känner en värre. Min PT Christian är lite värre man han kommer också upp om han måste. Men sovmorgon är ju helt underbart. Fast endorfinerna dom är bättre. Jag lovar man mår så löjligt bra av dom så det är bara att gå upp lite så annars kommer dom inte. 

Ni gott folk är det dag att dra mot jobbet. 

VI hörs ikväll igen! 

Puss och kram! 

Thess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar