tisdag 14 oktober 2014

Underbara morgon.

Jag lovar de är inte många muskler som inte känner att jag varit på gymmet i söndags och igår. Helt otroligt vad mycket muskler man har som jag inte visste fanns. Man lär sig något nytt varje dag. Men jag älskar de så de gör mig inte något. Denna värken älskar jag verkligen. Den är ett kvitto på att man gjort något rätt iallafall.

Det är så skönt att kommit igång  igen med träningen. Den känslan när man är klar efter ett underbart pass är verkligen obeskrivlig. Även om det är jobbigt att vakna så tidigt som man gör så när man är klar så är de värt varje sekund. Dock måste jag bli bättre på att gå och lägga mig i tid. De är inte så lätt när de finns massa saker och göra. Inte nödvändiga med mycket roligare än att sova tydligen och att kolla Facebook och instagram och så vidare. Men jag jobbar på det iallafall.

Imorgon är de kondition på tränings schemat och sen yoga på kvällen efter jobbet. Är galet taggad på den iden då de borde vara bra för en stel kropp att sträcka ut den så mycket de bara går. Helt underbart kommer de att bli. Sen är de min första gång och jag lovar att jag inte kommer klara av hälften av grejerna, men de är ju bara att öva öva öva. Precis som men min teknik för utfall och benböj samt balans. Idag gjorde jag väldiga framsteg på balansplattan.

Hade den så "boll" biten låg mot golvet och bara att stå på den är inte så lätt för mig då min blalans är värre än sämst.  Men efter en stund så släppte de lite och då tänkte jag utmana mig själv och testa att stå på ett ben på den också. De var inte lätt men de tog ca 10 minuter och min envishet så gick de jag klara att stå på ett ben på balansplattan i 15 sekunder på varje ben. :) Detta är något om jag inte kunnat innan. Så jag är hur stolt som helst.

Sen längtar jag väldigt till lunchen idag. Pizza time och efter ett skönt pass nu på morgonen så känns de att man går på fettenergin från min kropp. Men är egentligen jättetrött men ändå så har man hur mycket energi som helst. Men de är bara fem timmar kvar tills de är mat dags. Igår gick jag över med två timmar efter fastan var slut då vi hade galet mycket att göra på jobbet så de fanns ju inte tid att äta idag är vi över bemannade så idag ska de inte vara några problem.      

Nu är de dags att styra upp livet tagga till och åka till jobbet och rocka loss lite lätt sådär skönt på en tisdag. Så vi får höras lite ikväll igen!

Tills dess ha de bäst!

Puss och kram
Thess





    






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar