onsdag 8 oktober 2014

Träningen avklarad.

Alltså de är så sjukt underbart skönt när man är klar. De är hur drygt som helst när klockan ringer 04 på morgonen men nu när man är klar, de är så underbart skönt ett lyckorus med endorfiner virvlar omkring i kroppen. Tack Louise för att du introducerade mig både till lchf-kost och gymmet! Vet inte riktigt vart jag hade varit idag om jag inte haft dig i mitt liv! En miljard tack och kramar till dig!


Åter till hur underbart skön man känner sig efter träning. Vet att gå upp så löjligt tidigt som jag gör behöver men inte absolut inte. Men göra passet innan jobbet. Innan allt annat på morgonen. Att gå med ett endorfin rus i kroppen hela dagen ja de är värt de. De är absolut helt värdelöst att gå upp tidigt. Älskar att sova på morgonen. Jag har hur mycket ursäkter som helst när klockan ringer bara för att slippa gå upp. Men har man väl gjort de här nu i typ 3-4 dagar så blir de bara lättare och lättare för varje dag som går. 

Sen vill man ju ha endorfin ruset, det blir lite som en drog. Vet att man måste ha vilodagar. Det har jag. Men varannan dag kör jag någon form av styrkepass och varannan dag kondition.( Idag umgicks jag med dessa maskiner) 



Armar och axlar. :) 



 Sen är inte kondition farligt att utöva varje dag. Så länge muskelgruppen man kör får vila 48 timmar. Något sådant var de min PT Christian sa, Rätta mig om jag har fel. :) 

Så på fredag är de benens tur igen. Det är de bästa jag vet, jag älskar benträning. Jag älskar träningsvärk i benen. Sådär så man inte kan sätta sig utan att de gör så ont så man väntar lite extra att gå på toa bara för de gör så ont. Men varje gång man böjer sig eller sätter så,  så blir man påmind att man gjort något bra. Sen ENDORFINERNA Jag älskar dom hade man kunnat gifta sig med endorfiner så hade jag gjort de. 

Men allt detta kräver prioritering i livet. Jag har numera valt bort massa saker jag inte saknar direkt mycket. Som till exempel Tvn på kvällarna. Jag överlever utan big brother och paradise hotel ( kan vara fel stavat) klockan 22 försöker jag sova ( har inte lyckats än ). Mellan 20-22 är de jobb med blogg och eventuella mail och instagram samt planering inför framtiden. Ni kommer förstå inom kort. 

Men när klockan ringer vid 4 på morgonen jag då är jag inte död utan hyfsat pigg. Jag har fått mina nästan 6 timmars sömn. Dom timmarna som betyder mest. Första dagarna är de sjukt jobbigt när klockan men efter man är klar med första och andra passet nu tredje passet så finns det inget annat. Klart man kan leva utan tv. Jag har ju ett mål, Jag ska dit. Vägen dit kommer säkert vara krokig och jag kommer vilja ge upp miljoner med gånger. 

Men när jag väl är där vid mitt mål och jag nästan kan ta på det då är de värt varenda sekund jag hänger här på gymmet. de bästa är också att mitt nuvarande gym har så skön eftertränings avdelning som man till exempel kan sitta och blogga på.



Ingen stress utan bara att njuta av endorfinerna. Sen har dom en underbar personal också. De gör mycket. Lite därför jag åker lite längre för att träna här. Men den timman extra på resa fram och tillbaka mellan hemma, gymmet och jobbet är de värt alla dagar i veckan. Trivs man så kan man åka lite längre. 

Nu är de dags att börja röra sig mot jobbet. Känner mig lycklig i hela kroppen. De är ju bara att njuta av de så länge de varar. Hela dagen hoppas jag. Lugn och skön helt underbar. 

Puss och kram på er allihop! 

Thess












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar