tisdag 28 oktober 2014

Träning avklarad!

Mina armar fick sig en omgång idag. Det kommer kännas i morgon. Men den här känslan när man är klar och som nu sitter och bloggar är fasiken helt obeskrivlig men bland dom bästa som finns! Inte mycket som toppar detta. Det är lite därför jag gör det varje morgon går upp okristligt tidigt för att få den här känslan. Detta är min egen tid på dagen min stund där det inte finns något annat att tänka på utan bara mitt pass. Längtar faktiskt till nästa möte med PT Christian. Så man får ett uppstyrt tränings schema som jag kan ha ett tag. Sätta ihop det tillsammans. Ska bli galet kul.

Nu är det dags att tagga till lite samt gå och slänga sig i solariet en stund innan jobbet känner att jag ska unna mig detta idag. Måste ju hålla färgen på plats. :) Sen ska jag fixa en tävling till min ena instagram idag så håll utkik under dagen och kvällen. Har ni otur kan det bli i morgon också men vi fira ju 2500 följare snart 2600 helt galet kul att få inspirera andra med resor andra gjort. så in och följ @lchfostfunkar på instagam och kolla även tävlingen.


Snart tre år mellan korten. Det har hänt lite sen dess. Helt sjukt ju om man verkligen titta noga. Men det visar att inget är omöjligt. Men det är lite galet att "lite" kost kan göra så mycket skillnad. Men det kan ju inte stämma eller? Man måste väl äta kolhydrater för att överleva ju eller? Nej jag är ett levande bevis på att man inte behöver kolhydrater för att överleva. Eller ja, man behöver inte mer än runt 10 g om dagen. för det har jag testat nu och det funkar. Sen är vi alla olika och vissa kräver mer och vissa mindre. men i snitt så klarar du dig på 20 gram om dagen med kolhydrater. Sålänge du ökar fettet i din kost så du hamnar i maximal ketos så är detta snart det bästa du gjort. Även om du inte behöver gå ner i vikt på något vis så mår kroppen så mycket bättre i ketos läge. Testa? 

Utmana dig själv med att klara en månad utan kolhydrater fyra veckor är ju inte så lång tid. Men du kommer redan då märka skillnad. 



De vart inge sola idag inser jag nu när tiden bara rann i väg som vanligt när jag sätter igång och skriva här men som jag sagt förr så är detta lite terapi att lära mig se på min före och nu bilder. Att lära mig att jag faktiskt gjort en helt galen resa. Att jag har rekord i Sverige på viktminskning med lchf-kost. Att jag har gjort detta helt själv och dietister eller personliga tränare. Det är ju först nu som jag insåg att ska jag komma till den kroppen jag vill så måste jag ta hjälp av någon som kan. Tack Christian för att du orkar och vill hjälpa mig. 


Nu blir det tagga till med lite skön musik i öronen så man kommer igång efter detta underbara morgonpass på mitt gym som är lätt det bästa i Stockholm. Lite därför jag väljer att åka 45 minuter för att gymma här. Har gym där jag bor och nära jobbet men det är så galet opersonligt och ingen känsla så jag åker heller en bit för att trivas och här finns allt jag behöver. 

Nu mot jobbet! 


Puss och kram på er! 

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar