söndag 26 oktober 2014

På bättringsvägen

Inte för det var något större fel innan. ( Nej bror inte så smart räknas inte som sjukdom). Men hoppas på att vara såpass så man orkar åka till gymmet i morgon på morgonen och köra ett grymt benpass. Längtar verkligen då jag inte varit på gymmet på typ 4 dagar nu. Så i morgon blir det gymmet. Om inte halsen gör ont när jag vaknar då vill säga. 



Ska packa väskan och mest bara sova sen tänkte ta ett sånt där tidigt och skönt pass. Det är inte så mycket folk tidigt på morgonen vilket är skönt för då behöver man inte vänta på sakerna och man kär i sin takt. 

Sen ni som inte varit inne och röstat på Philippe Lindstrom och nosugaradded på Guldhjärtat tävlingen på fitnessfestivalen borde gå in och göra det nu. Fatta om Nosugaradded fick äran att vinna bästa blogg och Philippe kategori Personlig tränare. För det är dom verkligen värda! In och rösta med er! 

Hur galen kan inre stress skada en egentligen? Jo jag tror typ hur mycket som helst. Skicka ett mail till min PT Christian förra veckan med massa frågor och massa funderingar och massa allt. När jag fick svar sen så öppna han brevet med Alltså din stress flicka. Sen vill jag ju allt på en och samma gång helst igår. Vilket ger en jävla stress för jag hinner inte med allt jag vill göra. Jag vill starta kurser på ABF och vill blogga mer jag vill starta ett ungdomskrig mot socker, jag vill ut och berätta min story för fler och fler människor och jag vill även vara vältränad nu på en gång. 

Ni anar inte hur drygt det är att inte hinna. För man måste jobba också. Hinner inte så mycket annat än att jobba när jag är på jobbet så man typ öppnar kl 10 och sen blinkar man och sen stänger man. Så mycket har vi att göra i min nya butik, Vilket är magiskt kul att tiden går fort. Men jag hänger inte med så fort går den. Jag vill hinna allt detta jag har vid sidan om också. Men dygnet är för kort. Jag tror 30 timmars dagar skulle funka bra för mig. Inte 24 timmars det är för lite timmar. :) 

Jag börjar ändå mitt dygn hyfsat tidigt. 04 och slutar det hyfsat sent 22:30-23:30 cirka. Dom passen är långa men det går och inte mycket annat att göra än att göra dom, om jag nu någon gång ska kunna köra helt på mitt sidoprojekt Men nu kommer det här med stress. Hur påverkar det mig i kost och i allt sånt. Jag vet hur dåligt som helst. Insulinpåslag vilket gör att man ökar i vikt istället för att tappa i vikt. Jag vill u verkligen inte öka i vikt. Men Tror jag gjort det som fan just för jag stressar och för att jag inte tar en dag i taget. Jag sitter med facit i handen men ändå gör jag tvärtom? 

Om ni bara kunde för några minuter hoppa in i mitt huvud. ( På egen risk) Men försöka förklara hur jag fungerar. Jag vill så mycket och allt ska hända nu, vänta och fundera igenom finns inte utan nu nu nu. Sen har jag fasligt lätt att tröttna på saker och ting. Så händer det inte något hela tiden så tröttar jag snabbt på det projektet. Att jag inte tröttnat redan med på träningen är nog för att jag ökar och orkar mer samt prestera mer varje gång och blir bättre. Även om jag önska att jag vore klar i mål i går men detta projekt kommer ta tid

Men Jag vill verkligen klara det men även det är en stress tänk om jag inte skulle klara det? Vad kommer vågen stå på om jag skulle klara det? Det är mycket frågor som snurrar i mitt huvud. Tro mig tankarna går på högvarv hela tiden. Men Samtidigt skulle jag inte villa ha mitt liv på ett annat sätt. Jag gillar min bokstavskombination även om den kan vara galet jobbig ibland men jag hade inte varit jag om jag inte haft den.

Sen ska jag naturligtvis jobba mer med mina stress moment just för att slippa dom. Som göra min a att göra listor när jag är ledig så man får det gjort som man ska göra och inte bara ökar på med saker att göra. Som imorgon är jag ledig, Ska upp med tuppen och träna sen köpa nya byxor inne i stan. Efter det hem och fixa klart med lägenheten samt försöka hitta ett bra tryckeri och kolla priser för blivande kläder som ska tryckas. 

Ja det är lite mycket nu. Men samtidigt är det ju väldigt kul så inte mycket att bråka om det här med att ha mycket att göra. Men Jag MÅSTE få bort stressen, stressen som får mig att må dåligt inte bra, att jag går upp i vikt istället för ner och stressen som får mig att vilja äta allt sött i hela världen. Sen stressen MÅSTE bort! Enkelt kanske man kan tycka men nej det är inte så lätt som det ser ut. Men en dag i taget och ett steg i taget åt rätt riktning så kommer det förhoppningsvis bli bättre. Att andas lite också och njuta lite av livet. Inte bara stressa och kämpa. Utan faktiskt kolla runt vad har jag lyckats med? Inspirerar jag andra till att starta deras resa, Ja det gör jag faktiskt och ja, Jag har lyckats med att ha rekordet i viktminskning i Sverige så det är ju inte så illa. 

Dags att stanna upp och njuta av livet inte stressa njuta! Vissa förändringar måste göras och jag måste sätta ett mål på dom så dom blir av. Sen uppföljning på målen så dom verkligen blir av. Ska sätta mit i morgon och skriva ner dom på papper och sen boka av dom en efter en och hitta vägarna dit på ett eller annat sätt. 

Men nu min kära vänner där ute ska jag snart sova då jag är helt slut som artist. Då jag ska till gymmet i morgon och rocka loss som aldrig förr. 

Puss och kram på er! 

Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar