lördag 25 oktober 2014

Hals ont och lite små tät.

Inte vad jag hade planerat idag. Men de blir ju typ aldrig som jag planerat ändå så det är nog bara att ge upp de där. Så istället för massa fixande på stan och träna så vart det en hemma dag. I lugnt tempo. Försöker plocka i ordning så mycket jag orkar idag. Det går inte fort men det går. :) Var och handlade medans vi hade bil förut. Och efter det var jag helt död. Något är inte som det ska i kroppen.

Men lite små plock är inte farligt. Mest skönt att bli klar någon gång. Vi har ju spritt ut oss i lägenheten så man kan ju knappt gå. Men jag försöker styra upp så min bröte hamnar i mitt rum och Mys i hennes rum sen sånt som ska till köket i köket och så vidare. Men det är ju inte super kul så det blir ju mycket annat som man också kan göra. kolla Facebook och sånt. Vilar helt enkelt.

Ikväll blir det fiskgryta med blomkåls ris. Det sist nämnda har jag aldrig gjort men ska testa på detta nu efter sisådär 32 månader med lchf-kost ska bli kul se hur det går. bilder och hur man gör kommer ikväll.

Ja och när jag var och handlade idag så vart jag sjukt besviken på hur vi väljer att lära barnen att godis är det bästa som finns. Kolla bilden!


City gott? Staden där det goda bor? Men seriöst vad är detta för skämt. Staden där det goda bor? Visst godis är gott och sött och säkert jättegott återigen. MEN hur ska vi kunna lära dom små att det inte är så bra med godis. Att det ledet till diabetes fetma och andra sjukdomar raden av sjukdomar är lång. Men är det verkligen ett passande namn? Staden där det goda bor? Kanske staden gud glömde skulle vara bättre? Förstår hur dom tänker det gör jag City gross blir city gott. Men JAG tycker inte det är passande. 

Jag vet att detta är känsligt att prata om men jag tycker fan det får vara nog. Sälj skiten absolut. Men man behöver inte göra värsta grejen av det, som om det är det coolaste som finns att äta godis. För det är inte coolt det må vara gott man det är inte coolt! Hur coolt är det att behöva kolla sitt blodsocker flera gånger om dagen kanske till och med operera in en insulin dos grej i magen. Eller varför inte bli mobbad i skolan för du är fet? Eller kanske till och med på jobbet? Ja vet inte om det är så mycket staden där det goda bor längre? 

Tur iallafall att jag har slutat med det och äter att det goda i min värld. 


Var även förbi apoteket idag var tvungen att köpa tejp till magen. 

Kolla här då! 



Men varför står det INGET om att man kan äta låg kolhydratkost och faktiskt vara mätt och gå ner i vikt. Men nej så utan massa pulver och skit ja det kan är mycket bättre. Om men vill gå ner snabbt. Det vill ju alla? Eller vill man ha en metod som funkar i längden? Ja det här man quickfix det finns inte inte på ett nyttigt sätt för kroppen för visst kan du skita i att äta i några veckor så går du ju naturligtvis ner i vikt. Men hur hälsosamt är det för kroppen och hur bra mår man med ständig hunger? 

Nej tänk om det fanns ett alternativ till där. Låg kolhydratkost hade inte det varit ganska coolt? Tycker inte riktigt att det är rättvist att inte den får vara med. För frågar ni mig så mår ju kroppen bättre och man får lov att vara mätt när man går ner i vikt. Det är iallafall något jag har uppskattat. 

Nej vet ni vad nu ska jag köra på lite här nu så det blir lite klart snart. Kanske om några timmar det vill säga. Men det får ta den tid det tar. Orkar jag inte så vilar jag. Är det någon gång jag är duktigt att lyssna på min kropp så är det när jag är sjuk. Typ halsont och seg som jag är idag. 

VI hörs senare! 


Puss och kram! 
Thess







2 kommentarer: