lördag 25 oktober 2014

A deal with God?

Nu börjar jag bli löjligt trött så nu ska jag vila resten av dagen tror jag, Har fått väldigt mycket saker på plats och väldigt mycket är kvar. Vill ju bara bli klar. Tänk om man varit 100% idag då hade jag nog nästan varit klar nu med mitt och med köket.

Men jag har minsann bakat frö knäckebröd, samt blomkåls ris och fisk gryta. Hur gott som helst. Älskart så är det Så enkelt det var att göra blomkåls ris då. Bara och riva blomkålen på rivjärnet och sen koka upp vatten häll i den rivna blomkålen i det saltade kokande vattnet. Låt det ligga där i så länge som man själv tycker det är lagom från 30 sekunder till kanske 2 minuter. Smaka på "riset" Tills den får en konsistens du vill ha. Sen häll riset i ett durkslag lät det rinna av ordentligt sen tillbaka i grytan eller på ett fat och en klick smör på det. MUMS!




Fisk grytan är super enkel att göra. 
jag skulle ju laga till ett kompani så här blev det rätt mycket. men säg två frysta torks block a 400 g till 4 personer. 
skär dom i lagom stora biter typ 2-3 cm 5 biter på varje block.
smält rikligt med smör i en panna med höga kanter eller en gryta. lägg i fisken låt den vara i smöret då den kommer koka med väskan från fisken och smöret. Skär under tiden tomater typ 4-5 st i skivor. Tillsätt dom när du skärt klart dom och även ett halvt paket fryst dill. Låt detta koka ihop en liten stund. typ kanske 10 minuter och sen tillsätter du cirka 3 del cream fraiche salt och peppar ska i smaka av och om det smakar ljuvligt har du lyckats! :) 

Nu ska jag kära en timma till sen är det fan dags att njuta av så mycket bättre på tvn. SÅ kul som man får det en lördag som denna orkar inte göra något mer heller. Men är stolt över mig att jag gjort såpass mycket som jag gjort idag. Tror My kommer bli imponerad. För jag r nästan det. Vet bara inte vart jag ska göra av all bröte jag har? Jag vill ju inte slänga min gamla kläder då jag vill ha dom som minne för att veta vart jag ALDRIG ska igen ALDRIG. Ska ställa klockan på träning innan jobbet i morgon sen om jag inte mår bra så sover jag vidare och väntar till måndag och träna. ( Order från min PT Christian ) Så det är ju bara att göra som han säger. Sen vet jag ju att halsont och lite små febrig så ska man inte träna det är faktiskt farligt. 

Men vi får se i morgon hur jag mår. Nu en kaffe på maten och sen fixa lite till och sen är det lördags mys i nya vardagsrummet. Till så mycket bättre på Tv4. 

Vi hörs i morgon igen det kan jag lova! 

Puss och kram på er! 

Thess






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar