fredag 17 oktober 2014

Fortfarande lite förbannad över svt debatt.

Så hoppas jag att de blir då det är dags att jobba i morgon igen. Sen ledig två dagar till så det kommer bli mycket fixande i lägenheten så det bara är att flytta allt på fredag.

Var och klippte mig idag hos


I Haninge centrum. Där har jag klippt mig i flera års tid. Det kommer jag fortsätta med då jag är super nöjd varje gång! 




Efter detta så bra det av in till stan en sväng. Men där hände det inte så mycket så jag åkte hem istället och började med maten kött och beasås en fredag som denna. Helt underbart speciellt efter en 24 timmars fasta. Trodde inte jag skulle palla men de klara jag hur bra som helst. Sen var de lite skönt också. Speciellt är man väl får äta igen. 

Upp till gymmet i morgon och köra lite armar och bröst axlar och rygg. Bålen tar jag på söndag. Klart jag kommer använda bålen även i morgon men på söndag är de fokus bål. 

Tittade på det där debatt klippet igen. gå in och kolla om du missa det, spola fram 30 min om du inte vill lyssna på ebola. För nu får de fan vara nog. Jag blir så jävla ledsen och berörd av att dom ska börja ( vet att dom har börjat redan ) att operera barn för fetma. Men varför? Detta är barn vi pratar om barn som kommer förlora fullt friska organ för att bli av med fetman när det "enda" man skulle behöva göra ör att ta bort sockret ur vår kost. Nu snackar vi ta bort skiten helt. Det är liksom inte värt att ha det i våra kost. 

För det är inte värt att vi ska må som jag mått och som många andra med mig som varit överviktiga hur mycket vi kan ha missa i livet för man inte orkat eller klarat av att göra uppgiften för man är för stor. Det är ju inte så värst kul att missa massa ska er för man är för fet. Jag vet ju detta då jag har levt så. Jag har ju varit en slags provkanin åt staten och deras kost projekt.Men nu får det vara nog! 

Men vart börjar man då? Vem pratar man med? För jag vill göra skillnad. Jag vill hjälpa andra att se skillnad. Att det faktiskt går att gå ner i vikt och vara mätt samtidigt. Att man inte måste ta bort organ i kroppen för att inte lida av fetma. Att ibs magen blir så gott som botad. Att dom som lider av ADHD lever lugnare. och kan hantera vardagen på ett mycket bättre sätt utan socker. Hur och vem ska man prata med? Känner jag någon som känner någon? Jag letar nu vägar till att nå ut i media på bästa möjliga sätt. 

Sen även nå ut till skolor och varför inte läkarseminarier, jag är ju ett levande bevis på att lchf-kost faktiskt fungerar. Sen är ju min rumskompis My också ett bevis att man mår bättre med lchf-kost. Sen finns det ju 1000 människor till som är bevis på att detta fungerar. Men nu vill jag göra skillnad. Jag vill att det händer något. Vem känner jag som känner en viktig person typ hälsoministern i Sverige. Kanske snacka med tv4 nyhetsmorgon och varför inte svts nyhetsmorgon. Man måste u börja någonstans. 

Det är inte okej att vara tyst längre. Jag måste säga ifrån på något sätt. Ensam kommer bli svårt men har svårt att tror att jag inte skulle få med håll från många håll. Vet att det inte bara skulle lösa fetma problemet i Sverige utan även som sagt andra sjukdomar så är det. 

Nu måste jag sova annars orkar jag ALDRIG upp i morgon kl 04. 

Puss och kram på er! 

Thess














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar